dollexdaan Geplaatst op 22-12-2009, 14:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb een vraag, ik wou graag Use Somebody van Kings of Leon leren spelen maar daar zitten lastige barré akkoorden in. Ik heb nog nooit barré akoorden gespeeld en probeer ze meestal te vermijden, maar nou word het toch wel een keer tijd dat ik ze leer. Heeft iemand misschien tips om snel barré akkoorden te leren?

Groetjes

meld dit bericht aan een moderator

Ruudalberink Geplaatst op 22-12-2009, 17:30 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Niet teveel kracht zetten, maar probeer je techniek goed te krijgen, en probeer handige combinaties te maken met barres vanuit E en vanuit A.

basr Geplaatst op 23-12-2009, 19:42 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik speelde ze gewoon en probeerde zo veel mogelijk snaren te laten klinken. Gewoon spelen of je nou wel alle snaren raakt of niet, gewoon blijven doen, dan gaat het vanzelf makkelijker.  

############################################################################### 
Marnix Geplaatst op 28-12-2009, 18:00 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik speel ook sinds kort pas akoestische gitaar, en ik heb ook wat moeite met barrés. Ik speel zelf rustige liedjes met 1 of 2 barrés erin, en na een tijdje gaan ze best makkelijk.

Childhood Behaviour van Eskimo Joe en 1, 2, 3, 4 van the Plain White T's hebben allebei 1 barre, en gaan redelijk rustig. Goed om op te oefenen.

http://www.guitaretab.com/e/eskimo-joe/204832.html
http://www.chordie.com/chord.pere/ww...ab.com/p/plain-white-ts/116636.html

Elektrisch-akoestisch gitarist en bassist 
Japiehendriks Geplaatst op 29-12-2009, 22:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Gewoon blijven oefenen, ook al gaat het in het begin voor geen meter, als je vol blijft houden gaat het vanzelf steeds beter.

Zoek een nummer op met veel barre akkoorden of maak zelf een barre akkoorden reeks en speel die regelmatig.

bartbaeten Geplaatst op 02-01-2010, 13:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 22-12-2009, 14:16 dollexdaan schreef:
Ik heb een vraag, ik wou graag Use Somebody van Kings of Leon leren spelen maar daar zitten lastige barré akkoorden in. Ik heb nog nooit barré akoorden gespeeld en probeer ze meestal te vermijden, maar nou word het toch wel een keer tijd dat ik ze leer. Heeft iemand misschien tips om snel barré akkoorden te leren?

Groetjes

misschien kun je iets met deze versie

gr bart
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/...s_of_leon/use_somebody_ver3_crd.htm

back in the summer of '69... 
Punkrocker Geplaatst op 16-03-2010, 20:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

1 tip je moet je wijsvinger als je links speelt helemaal naar links draaien zodat de harde kant van je vinger op de snaren drukt ik had er in het begin ook moeite mee mar kan ze nu vrij makkelijk spelen  
Veel Succes  

The six strings of life 
chaincells Geplaatst op 26-03-2010, 23:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

@punkrocker.

Kan erg handig zijn, maar het is niet helemaal de goede techniek, en op ten duur kunnen je vingers er aan kapot gaan.

Belangerijkste is dat je je wijsvinger (dus die waar je de barré meer maakt) altijd recht houd, helemaal gestrekt. (iig het deel wat op je fretboard zit).