|
Jacksonguitar
|
Geplaatst op 14-12-2009, 18:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo allemaal,
Ik ben nu al een tijdje bezig met mezelf gitaar leren spelen. Dat doe ik op een acoustische gitaar, die ik van mijn oom heb gekregen. Ik doe dit, naast lezen, vernamelijk voor ontspanning. Het gaat me al best goed af, maar ik wil op den duur toch wel -m'n eigen- gitaar hebben. Nou ben ik in mei jarig, dus ik heb nog een tijdje om te sparen. Ik ben nog geen 18 en ik heb ook geen tijd om te werken i.v.m. m'n studie, dus ik heb geen geld (van studiefinanciering en/of loon) dat ik opzij kan leggen ervoor.
Gelukkig, heb ik hele lieve ouders en helpen hun mij met een start voor en een gitaar.
Mijn vraag is nu wat is een goede kwaliteit gitaar voor relatief weinig geld? Ik snap dat ik niet moet gaan verwachten dat met een budget van circa 200 euro, ik een mega goede/mooie/fijne gitaar krijg. Maar het zou wel fijn zijn als de gitaar die ik aanschaf, toch wel redelijk is.
Ik denk dat voor het soort muziek dat ik leuk vind om te spelen een Western toch wel de beste keuze is.
Morgen ga ik (hopelijk) ook langs bij nog een muziek winkel om daar nog informatie te vragen, maar ik zou het erg op prijs stellen als iemand anders mij tips kan geven.
Alvast bedankt!
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Koeloe
|
Geplaatst op 14-12-2009, 21:42 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
In de prijsklasse van €200,- heb je meer dan een leuke startgitaar.
Beste kan je met iemand die al een tijdje speelt samen naar de muziekwinkel gaan en even opgeven wat je budget is en gitaren gaan testen. En laat het even allemaal bezinken, wacht nog enkele dagen nadat je wil gaan kopen voordat je een gitaar koopt. Dan heb je de impulsfactor ook niet meer.
Weet niet of je persé een nieuwe wilt, maar voor 200 heb je echt leuke 2e handse gitaren waar je wel een paar jaar mee vooruit kan.
Dit bericht is gewijzigd op 14-12 21:57.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Alhambra 1C - PRS SE Singlecut - Cube 30 |
|
|
|
|
|