basr Geplaatst op 12-12-2009, 16:56 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

hey mensen,

Ik heb een fender studio 85 en ik vind de distortion te 'bluesy'. Als ik de gain op 10 zet krijg ik nog geen metal geluid. Kan ik dan het beste een nieuwe versterker kopen of beter een pedaaltje?

Bas

meld dit bericht aan een moderator

############################################################################### 
Ruudalberink Geplaatst op 12-12-2009, 20:20 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Nah, als de rest van de versterker je goed bevalt zou ik 'm mooi houden

Kijk eens naar Boss! Veel mogelijkheden in distortion (van gewone distortion naar zware metal). veel keus en oerdegelijk

basr Geplaatst op 13-12-2009, 11:52 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

wat is de rest van de sterker? Clean klinkt hij goed, hij komt zeker GEEN volume tekort, de reverb is goed, tja... wat valt er nog meer over te vertellen?  

Ruudalberink Geplaatst op 13-12-2009, 12:48 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Dat bedoel ik ook

Dus alleen de distortion/overdrive bevalt je niet.

Als de clean nou ook niet beviel, had je beter een nieuwe amp kunnen kopen. Nu kun je beter een pedaaltje kopen. Probleem is echter dat er wel 1000 verschillende distortion pedaaltjes op de markt zijn  

Bij grotere muziekzaken kun je ze vaak wel proberen

basr Geplaatst op 13-12-2009, 14:41 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

maar bijna alle versterkers klinken clean toch ongeveer hetzelfde? allemaal wel goed?

Siempie666 Geplaatst op 13-12-2009, 16:05 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Op 13-12-2009, 14:41 basr schreef:
maar bijna alle versterkers klinken clean toch ongeveer hetzelfde? allemaal wel goed?

Nee, bij lange na niet. De ene versterker heeft sprankelende en lichte cleans, de ander heeft weer modderige cleans. Probeer eens een kleine transistorversterker en daarna een grote buizenversterker. De verschillen zijn immens.

Ruudalberink Geplaatst op 13-12-2009, 16:44 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Als alle versterkers hetzelfde zouden klinken op clean zou iedereen de goedkoopste kopen     Nja, om de overdrive niet, maar je snapt wat ik bedoel, hehe.