basr Geplaatst op 09-12-2009, 19:41 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hey medeforumleden,

zou het een idee zijn, om stickies te plaatsen over gitaarmerken en versterkermerken.

Ik heb nou zelf een les paul gekocht en daar ben ik heel blij, hij klinkt fantastisch (op de versterker op mijn muziekschool). Ik kreeg bij mijn les paul een fender versterker en ik dacht dat hij wel goed zou zijn, maar ik vind de overdrive veel te bluesy. Nou weet ik niet zo goed welke merken voor welke genres zijn, ja wel een beetje: vox: metal, Marshall:rock, fender:vooral clean goed.

Dus ik dacht waarschijnlijk helpt het veel mensen als we een sticky maken in elektrische gitaar met fender is voor dit soort muziek, gibson voor dat, etc, etc.
en een sticky in versterkers met vox is voor dit, Marshall is voor dat etc, etc.

Laat maar horen wat jullie er van vinden

Bas

meld dit bericht aan een moderator

############################################################################### 
marvelade Geplaatst op 10-12-2009, 17:51 Reageer
moderator
Verstuur privé bericht

Veel hangt er ook vanaf wat voor gitaar je erop aansluit... Zo'n stickie lijkt me niet zinloos, want de vraag komt wel eens meer terug, ja.

grtz,
Marv

Siempie666 Geplaatst op 11-12-2009, 11:42 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Nah, per ding heb je een duizenden mogelijkheden, ik ben te lui om die op te gaan zoeken :P
Daarbij zit je nog met meningsverschillen.

Ruudalberink Geplaatst op 11-12-2009, 15:55 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Ben er laatst mee begonnen. Geen zin om af te maken. Er is echt zoveel.. word je niet goed van..

basr Geplaatst op 11-12-2009, 17:00 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

kan je niet wat je hebt posten en dat mensen stukken kunnen opsturen die je er dan bij kan voegen?

############################################################################### 
Siempie666 Geplaatst op 11-12-2009, 18:33 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Op 11-12-2009, 17:00 basr schreef:
kan je niet wat je hebt posten en dat mensen stukken kunnen opsturen die je er dan bij kan voegen?

Maar er zijn duizenden gitaren en duizenden upgrades. De mogelijkheden zijn onbeperkt. Als je duizenden amps en effecten erbij doet kom je al helemaal nooit bij het einde. En dan zit je nog met de meningsverschillen. Dan moet je voor elk geluid (daar zijn ook al een paar soortjes van) 100 voorbeelden noemen, anders is dat andere werk ook voor niks.

Of je moet echt alleen de basis doen, met 3 merken en 3 amps bijvoorbeeld, maar daar ga ik niet aan meewerken, want mijn smaak is toch anders dan 99.99% van de gitaristen hier xD