tsroth Geplaatst op 07-12-2009, 20:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hey, ik heb nu 3 effectpedalen. Moet ik voor allemaal een losse adapter kopen of is er een andere oplossing?

meld dit bericht aan een moderator

Mesjoggah Geplaatst op 07-12-2009, 22:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als al je pedalen op hetzelfde voltage werken kun je een daisy chain kopen, dat is een soort van splitter.

marvelade Geplaatst op 08-12-2009, 10:14 Reageer
moderator
Verstuur privé bericht

Op 07-12-2009, 22:45 Mesjoggah schreef:
Als al je pedalen op hetzelfde voltage werken kun je een daisy chain kopen, dat is een soort van splitter.

Dit blijft ook niet oneindig goed gaan, let daar mee op.

Als je adapter bvb maar 500mA levert en elk pedaal trekt 200mA aan stroom dan krijg je daar vroeg of laat problemen mee (ik geef maar een voorbeeld; het komt erop neer dat de som van de stromen die de pedalen opnemen eigenlijk niet groter mag zijn dan wat de adapter kan leveren). Eventjes kan dat geen kwaad maar als je een paar uur aan een stuk die stroom uit die adapter gaat trekken kan er wel eens een rookwolkje uit komen OF de spaning die eruit komt is geen 9V meer (hangt een beetje van de interne werking van je adapter en de belastingsweerstand van je pedalen af).

Als je je adapter sterk genoeg neemt is dat geen probleem (En anders zet je er gevoon een auto-accu naast met een spanningsregelaar naar 9V , die trekt het zeker )

grtz,
Marbv

Mesjoggah Geplaatst op 08-12-2009, 18:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 08-12-2009, 10:14 marvelade schreef:
[...]

Dit blijft ook niet oneindig goed gaan, let daar mee op.

Als je adapter bvb maar 500mA levert en elk pedaal trekt 200mA aan stroom dan krijg je daar vroeg of laat problemen mee (ik geef maar een voorbeeld; het komt erop neer dat de som van de stromen die de pedalen opnemen eigenlijk niet groter mag zijn dan wat de adapter kan leveren). Eventjes kan dat geen kwaad maar als je een paar uur aan een stuk die stroom uit die adapter gaat trekken kan er wel eens een rookwolkje uit komen OF de spaning die eruit komt is geen 9V meer (hangt een beetje van de interne werking van je adapter en de belastingsweerstand van je pedalen af).

Als je je adapter sterk genoeg neemt is dat geen probleem (En anders zet je er gevoon een auto-accu naast met een spanningsregelaar naar 9V , die trekt het zeker )

grtz,
Marbv

Dan moet je wel extreem gaan hoor, even opletten kan geen kwaad en ik raad ook aan om een goede adapter te kopen van een gerenommeerd merk, dus bij boss pedalen een boss psa230 bijvoorbeeld. Die PSA230 mag 500Ma trekken als je dan ziet dat een DS-1 slechts 4Ma trekt en een MT-2 20Ma dan kun je dus nogal een pedaaltje aansluiten voor je je adapter overbelast.

dannyk161 Geplaatst op 22-12-2009, 11:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

heej

ik heb 7 pedalen aan 1 adapter hangen, en gaat goed  
de adapter is een OneSpot en levert 1700 mA
ze hebben m bij veel muziekwinkels wel

Born to be Wild: AC/DC fan