magrathean Geplaatst op 30-11-2009, 14:13 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw maar heb een vraag waarmee jullie me misschien wel willen helpen?

Ik heb een aantal effecten, en 2 versterkers. Een Fender 112 Deluxe Plus, die gebruik ik voor pink floyd en bluesy dingetjes met een Strat (clean kanaal), en een Marshall Valvestate 8080 voor het rockerige werk (i.c.m. een Les Paul). Die effecten wil ik natuurlijk op allebei de versterkers kunnen gebruiken, maar ook de scheur van de marshall wil ik natuurlijk door mijn wah of delay (bijvoorbeeld) kunnen gooien.

Wat ik nou bedacht had is onderstaand, en de vraag is: gaat dat werken? (Ik heb de LS-2 Lineswitcher nog niet gekocht namelijk):

Gitaar -> Chorus -> Tubescreamer ->Overdrive/Distortion  -> Marshall (In) -> Marshall (Send) -> Crybaby -> Delay -> LS2 Line Selector (in)

LS2 (Send A) -> Fender (In)
LS2 (Out of Send B) -> Marshall (Return)

Zo heb ik een rechtdoor-straatje, via Marshall-In, -Send en de LS-2, naar mijn Fender versterker, en een loop van de Marshall-Send via de LS-2 naar de Return van de Marshall, en heb ik dus in beide versterkers de effecten beschikbaar, en gaat de scheur van de Marshall ook door de wah en delay heen.

De vragen zijn onder andere:
- Kan de Send van de marshall (via pedaaltjes) input zijn voor mijn Fender?
- Als ik over de Fender wil spelen, gebruik ik dus wel de send van de marshall, maar niet de return. Doet die Marshall dan iets?

Hebben jullie misschien nog andere briljante ideeën om te kunnen switchen tussen beide versterkers, en toch op beide alle effecten beschikbaar te hebben (plús dat de scheur van de marshall ook door delay en wah heen gaat)?

Hoop iets te horen!

meld dit bericht aan een moderator

Martijn Geplaatst op 01-12-2009, 09:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Tsja, ik durf niet te zeggen of 't werkt.. Wat ik zelf gebruik is een AB switch om het signaal danwel naar de Fender of Marshall te sturen.. Hiervoor heb ik al mijn effecten geplaatst, zodat ik ze op beide versterkers kan toevoegen..

meld dit bericht aan een moderator