ferti Geplaatst op 27-11-2009, 10:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of het mogelijk was om een laptop op een gitaarversterker aan te sluiten.

Ik had graag mijn gitaar op een USB Audio Interface aangesloten (paar voorbeeldjes hier: http://www.thomann.de/be/usb_audio_interfaces.html ). Dit had ik dan graag doorgekoppeld naar mijn versterker (VOX AC30 CC2).

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt!

meld dit bericht aan een moderator

marvelade Geplaatst op 27-11-2009, 13:36 Reageer
moderator
Verstuur privé bericht

Als je een kabeltje legt van je koptelefoonuitgang naar je versterker zou dat wel moeten lukken.
Begin wel met alle volumecontrols dicht, dus je koptelefoonuitgangsvolume en je gitaarversterker volume.
Drijf dan zachtjes beide controls op. Het zou kunnen dat je vervorming van het geluid krijgt, omdat het signaal uit je koptelefoonuitgang veel sterker is dan het signaal uit je gitaar; maar het is het proberen waard.

Soms kan een DI-box dit verhelpen, en als er een AUX ingang op je versterker zit (meestal niet, maar sommige modellen hebben het) kan je die ook eens proberen.

Wees voorzichtig, zodat je je versterker niet beschadigt, dus nogmaals : alle controls op nul en voorzichtig omhoog draaien.

greetz,
Marv

ferti Geplaatst op 28-11-2009, 13:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dankjewel voor de reactie. Ik wil dit zeker eens proberen, maar moet het natuurlijk eerst aankopen. Dus als nog iemand hier ervaring of kennis van heeft, reacties zeker welkom!

marvelade Geplaatst op 29-11-2009, 18:18 Reageer
moderator
Verstuur privé bericht

Ik heb er zelf ook geen, maar als ik er eentje koop wordt het een Line6 Pod UX2. Daar zitten 2 gitaaringangen en 2 microfoningangen in en Line6 is best een goed merk. Een vriendin van me heeft er zo eentje en is er heel tevreden over.

grtz,
Marv