Kenu Geplaatst op 22-04-2007, 21:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hej iedereen!
Ik heb een aantal vragen over de aanschaf van nieuwe versterkers enzo...
Momenteel speel ik in een bandje als bassist met mijn Cube-30 van Roland tussen 2 gitaristen met elk 100 watt en natuurlijk de drum.
Met mijn huidig vermogen kom ik niet echt meer rond en nu was mijn vraag... Zou ik gewoon een nieuwe versterker kopen, zoals de cube-100 van roland of zou ik eerder de weg op gaan naar iets met meer vermogen?
Of zou ik een andere weg opgaan en gaan werken met effecten, versterkers, mixers en boxen (zoals een combinatie van Behringer bass v-amp pro, mengpaneel van Alto, versterker en boxen)

Alvast bedankt !

meld dit bericht aan een moderator

brady Geplaatst op 22-04-2007, 23:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik zou zeggen, spaar voor een leuke buizen bak. dan heb je gelijk een goeie versterker die lekker klinkt en hard gaat.

Kenu Geplaatst op 23-04-2007, 18:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

enkele aanraders die toch binnen een budget van 300-500 euro passen en tussen de 100-300 watt zitten (of wat is het beste voor in de band?)

Dit bericht is gewijzigd op 23-04 18:48.

brady Geplaatst op 24-04-2007, 15:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

dat ligt eraan.....

een transistor bak zou lekker zijn met 120 watt, een buizenbak gaat al lekker hard met 50 watt. verder heb ik niet zo'n verstand van bas versterkers dus ik kan je er ook geen 1 aanraden.

ik zou sparen voor een versterker waar je nog een hele tijd mee kan doen.
meestal ben je dan meer geld kwijt dan 300 euro maar heb je ook een stuk meer waar voor je geld.

zoek naar een bepaalde bassist waarvan jij vindt dat ie een lekkere sound heeft. zoek op wat hij gebruikt en kijk of je iets vergelijkbaars kan vinden voor wat minder geld.

joelvereycken Geplaatst op 05-01-2008, 20:21 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Zelf heb ik een Marshall MG 100, 100 watt. En bevalt me zeeeer goed, hij kost 400 euro en hij klinkt diep, vet, hard en wreed, maar clean gaat hij ook prachtig, zekere aanrader!! Het enige, ik speel geen bas dus,,,

Dit bericht is gewijzigd op 05-01 20:22.