|
Gliferz
|
Geplaatst op 22-11-2009, 12:57 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi,
Sinds een tijdje ben ik Classical Gas van Tommy Emmanuel aan het leren. Dit doe ik m.b.v tabs. Ik kan nu ongeveer 1 pagina.
Ik had even vooruit gekeken, en zag dat bij ongeveer anderhalve pagina, je moet spelen bij het 20e fretje, en het 24e fretje. Nou heb ik een probleem: mijn gitaar heeft maar 21 fretjes, waarbij het al ontzettend moeilijk is om daar te spelen.
Weet iemand een alternatief, hoe ik toch iets kan spelen dat er mooi bij past/erop lijkt?
Ik heb een western gitaar, Madrigal.
Groeten, Gliferz.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
http://youtube.com/Gliferz |
|
|
marvelade
|
Geplaatst op 25-11-2009, 11:10 |
Reageer
|
moderator
Verstuur privé bericht
|
Op 22-11-2009, 12:57 Gliferz schreef:
Hoi,
Sinds een tijdje ben ik Classical Gas van Tommy Emmanuel aan het leren. Dit doe ik m.b.v tabs. Ik kan nu ongeveer 1 pagina.
Ik had even vooruit gekeken, en zag dat bij ongeveer anderhalve pagina, je moet spelen bij het 20e fretje, en het 24e fretje. Nou heb ik een probleem: mijn gitaar heeft maar 21 fretjes, waarbij het al ontzettend moeilijk is om daar te spelen.
Weet iemand een alternatief, hoe ik toch iets kan spelen dat er mooi bij past/erop lijkt?
Ik heb een western gitaar, Madrigal.
Groeten, Gliferz.
|
Hoi gliferz,
Afhankelijk van of die 24e positie op je 1e snaar is (1e snaar = dunste) of niet kan je die in theorie verleggen naar een andere snaar. In de praktijk kan het dan soms zijn dat je andere noten ook moet gaan verleggen makkelijk bij die eerste verlgde noot te kunnen.
Als je het stukje tab effe post kunnen we je helpen.
greetz, Marv
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kennethroy
|
Geplaatst op 03-12-2009, 22:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hey,
Deze noten die zijn niet echt letterlijk zo gespeeld. Als je naar classical gas van tommy Emmanuel luistert hoor je dat dit min of meer behoort tot het percussie gedeelte. Wanneer je deze noten niet precies raakt hoeft dit niet erg te zijn. Waarschijnlijk is het ook goed wanneer je alle snaren zo rond de 21e fret mute en vervolgens alle snaren vanaf de hoge e snaar aanslaat.
Ik hoop je geholpen te kunnen hebben.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jik93
|
Geplaatst op 17-12-2009, 21:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op een gegeven moment gooit Tommy Emmanuel er een percussief stukje tussendoor. Hij dempt de snaren hiervoor eerst nabij het klankgat. Op welke fret je dit doet is niet zo van belang, de auteur van de tabs heeft als voorbeeld maar de 24e genomen.
Het zijn bovendien harmonics en geen echte tonen, dus je hoeft geen barre te gebruiken, allen afdempen.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
|
|
|
|
|
|
|
|