|
starengine
|
Geplaatst op 06-11-2009, 18:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi,
Ik ben een newbie hier op het forum dat graag wil leren gitaar spelen. Dan moet ik eerst zorgen dat ik een gitaar vind die én betaalbaar is én een beetje deftig klinkt. Na een beetje zoeken in de lijst van een winkel in de buurt kwam ik volgende 4 gitaren tegen die alvast voldoen aan de "betaalbaar zijn" voorwaarde.
1. Ibanez AW 30 2. Cort Earth100 NS 3. Lag GLA 100 D Spring 4. Takamine G330 S
Zoals jullie zien heb ik een beetje rondgekeken bij de gekende merken en de verkrijgbaarheid hier in de buurt. Welke van de 4 is meest aanbevolen en welke moet ik zeker links laten liggen?
Dank bij voorbaat star.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Jj1990
|
Geplaatst op 08-11-2009, 14:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Mijn ervaring is om gewoon de winkel binnen te lopen en hier op Gitaarforum het niet te vragen. Bespeel elke gitaar en laat je goed adviseren ( meeste verkopers zijn eerlijk met advies ). Welke gitaar vind je het lekkerst spelen en welke gitaar vind je het mooiste uiterlijk hebben of het best klinken. Het is zelf wat voor voorwaarden je aan de gitaar stelt.
Leg je eigen gestelde voorwaarden uit aan de verkoper en hij zal je vertellen wat hij/zij erover denkt. Uiteindelijk ligt de keuze bij jezelf. Je in een goede winkel laten adviseren heeft meestal het meeste nut. Overigens ben ik een erg voorstander van Takamine gitaren 
Dit bericht is gewijzigd op 08-11 15:03.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dollexdaan
|
Geplaatst op 22-12-2009, 14:24 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Yamaha zijn een van de betere gitaren voor akoestisch. En dan zou ik als ik jou was eentje nemen met een hals die overal recht is zodat je er goed bij kan. Die van mij word aan het einde dikker en daar heb ik toch spijt van dat ik dioe gekocht hebt. Nu kan ik als ik daar akkoorden moet pakken er soms moeilijk tot niet bij en kan ik sommige liedjes niet spelen. Ibanez zou ik niet doen. Die is beter voor elektrisch en dan vooral voor harde rock en metal. Als ik jou was zou ik gewoon naar Feedback gaan en veel gitaren uitproberen. Maar neem wel iemand mee die verstand van gitaren heeft en er zelf ook een heeft en speelt. Altijd handig Je weet het maar nooit met die verkopers. En ik zou een beetje rondvragen in je vrienden kring welke een beetje goed is. Succes!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|