|
Jerak
|
Geplaatst op 01-10-2009, 17:06 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste gitaristen,
Ik speel nog niet zo lang gitaar en een beetje bezig met het 'ontcijferen' van nummers, dus het op gehoor na spelen van liedjes. Dit lukt met nog niet echt... Als je een bepaalde noot hebt gevonden die klopt met de muziek, hoe weet je dan welke opvolgende toon de juiste en dus niet vals is? Het is hetzelfde bij muziek schrijven; doen de songwriters maar wat, of zit er een bepaalde logica in, welke opvolgende toon de juiste is?
Ik hoop dat jullie de vraag snappen 
Groeten Jeroen
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
I'm gonna put a curse on you and all your kids will be born completely naked. |
|
|
|
|
Lespaulclassic
|
Geplaatst op 03-10-2009, 17:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
inderdaad wat mesjoggah zegt
je moet zorgen dat je de posities weet op je fretboard
wat je als eerste het beste kan leren is denk ik de pentatonische toonladder dat is ook de ladder die het meeste gebruikt wordt door muziekanten
en je moet ook weten dat als jij bijvoorbeeld de pentatonische toonladder toepast vanaf bijvoorbeeld de 5e fret dat je dan in a speelt en als je het twee vakjes opschuift je in B zit
misschien is het handig om toch iets van gitaarles te volgen want dan leer je dat soort dingen even net wat sneller
ik weet niet in welke regio je woont maar ik zit er over te denken zelf gitaarles te gaan geven. ik weet niet welke regio je woont maar stuur me maar een pm als je geinteresseert bent
uiteraard voor een heel erg redelijke prijs
1 op 1 en nog niet de helft van de muziekschool wat prijs betreft
ik heb zelf 10 jaar gitaarles genoten dus het is niet zo dat ik een of andere beunhaas ben die denkt van oh dat kan ik ook wel ofzo
Dit bericht is gewijzigd op 03-10 17:47.
|
|
|
|
Brown Sugar! |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jerak
|
Geplaatst op 03-10-2009, 23:08 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beide hartelijk dank voor de reacties! Ik ga sowieso informatie zoeken over toonladders. Ik zit er over te denken gitaarles te nemen, maar het probleem is dat ik nogal weining tijd heb; school , hockey, werken. Heb geen 1 avond of dag vrij. Ik woon trouwens bij Rotterdam, is dat een beetje in de buurt?
Groeten Jeroen
Dit bericht is gewijzigd op 03-10 23:08.
|
|
|
|
I'm gonna put a curse on you and all your kids will be born completely naked. |
|
|
|
|
|