Haye Geplaatst op 27-09-2009, 21:49 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik kocht een Boss DD-3 pedaal, en het pedaal werkt alleen wanneer de Mode-switch in de stand 'L'  (200-800 mS) is geschakeld. In de 'M' en 'S'-stand krijg ik geen delay-effect. Doe ik iets fout? Of is dit een vaker voorkomend probleem?
Dank voor hulp!

meld dit bericht aan een moderator

Mesjoggah Geplaatst op 27-09-2009, 22:36 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 27-09-2009, 21:49 Haye schreef:
Ik kocht een Boss DD-3 pedaal, en het pedaal werkt alleen wanneer de Mode-switch in de stand 'L'  (200-800 mS) is geschakeld. In de 'M' en 'S'-stand krijg ik geen delay-effect. Doe ik iets fout? Of is dit een vaker voorkomend probleem?
Dank voor hulp!

Gebruik je een batterij of adapter? Als je een adapter gebruikt, is dat dan een Boss van het PSA type of een 5 euro ding uit de bak bij de gamma?

Haye Geplaatst op 27-09-2009, 22:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik gebruik een Ibanez adapter, die ik met m'n andere effecten ook altijd zonder problemen heb gebruikt...

Mesjoggah Geplaatst op 28-09-2009, 06:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 27-09-2009, 22:38 Haye schreef:
Ik gebruik een Ibanez adapter, die ik met m'n andere effecten ook altijd zonder problemen heb gebruikt...

Probeer 'm eens op een nieuwe batterij.

Haye Geplaatst op 28-09-2009, 22:09 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Heb het met verschillende batterijen, w.o. een nieuwe, geprobeerd, maar het probleem blijft...  

Mesjoggah Geplaatst op 29-09-2009, 07:08 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Heb je op de overige standen helemaal geen delay,is het geluid dan helemaal clean. wat doet de 'hold' functie? ook geen delay?

wat gebeurt er als je in een van de niet werkende standen je gitaar aanslaat en dan aan de delay time en feedback knoppen draait?

Dit bericht is gewijzigd op 29-09 07:08.

Haye Geplaatst op 29-09-2009, 22:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hold doet het wel, en dus de hoogste delay-stand, maar de andere twee standen reageren helemaal niet, ook niet bij het draaien aan de knoppen terwijl je het geluid laat doorklinken. Helemaal clean, droog.

Mesjoggah Geplaatst op 30-09-2009, 17:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als je het in een winkel hebt gekocht zou ik terug gaan, via ebay of marktplaats gekocht dan heb je een probleem, van de DD-3 zijn een aantal verschillende types op de markt geweest door de jaren heen is er het een en ander veranderd. Je zou je kunnen aanmelden bij Bossarea.com en in het technische gedeelte je probleem kunnen voorleggen, de DD-3 is een pedaal waar relatief vaak storingen in optreden, de knappen koppen aldaar weten misschien wat het is en wat je er aan kunt doen, ik heb even gekeken maar ik heb zelf geen schema van alle DD-3's alleen van het allereerste type uit Japan.

Haye Geplaatst op 01-10-2009, 17:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dank voor je reacties en advies. Ik ga maar eens naar Bossarea. Heb 'm in de VS gekocht en ontdekte dit defect bij thuiskomst...

Mesjoggah Geplaatst op 08-10-2009, 17:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als je de bon nog hebt van de aankoop in de USA zou ik als ik jou was eens contact opnemen met Roland Belgie, wie weet willen ze je wel helpen om het probleem op te lossen.

Haye Geplaatst op 08-10-2009, 22:21 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Goeie tip, ga ik proberen!

Mesjoggah Geplaatst op 09-10-2009, 06:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 08-10-2009, 22:21 Haye schreef:
Goeie tip, ga ik proberen!

Mij hebben ze altijd keurig geholpen iig.

vinkske Geplaatst op 18-10-2009, 13:39 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb zelf ook problemen gehad met een DD-3 en ik kwam per toeval uit bij een doe-het-zelver die heel veel effecten repareert. Hij heeft die van mij ook onder handen genomen en zelfs ook mijn bodypack van mijn draadloos systeem: SUPER! Ik geloof dat het repareren iets van 25 euro kostte of zo, echt goedkoop en het werkt weer super! Hij krijgt de DD's van boss heel veel ter reparatie blijkbaar, mail hem maar ff dan heb je een supergoed en supergoedkoop adresje!
barendsmits@hotmail.com

Succes!

For those about to rock.... We salute you! 
Haye Geplaatst op 20-10-2009, 22:03 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dank je!

Mesjoggah Geplaatst op 20-10-2009, 22:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 20-10-2009, 22:03 Haye schreef:
Dank je!

Willen ze je bij Roland/boss niet helpen dan????

Haye Geplaatst op 20-10-2009, 22:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Grappig dat je 't zegt. Ik vind nu juist een bericht van Roland Belgie dat ze ernaar willen kijken, dus dat eerst maar proberen! Jij ook bedankt!