Jdb7 Geplaatst op 22-09-2009, 14:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

Ik heb nog nooit effecten gebruikt.

Ik speel voornamelijk classic rock, Maar toch maak ik af en toe eens een uitzondering.

Wat zijn de voordelen/nadelen van Multi effecten ?

en wat zijn de voordelen en nadelen van pedalen ?

Als je de prijs vergelijkt ben je toch veel meer met multi effecten volgens mij?

ik had gedacht aan de Boss Gt 10 ---> prijs 449€

Wat zouden jullie mij aanraden.

Mvg   

Dit bericht is gewijzigd op 22-09 14:18.

meld dit bericht aan een moderator

Fabolouz Geplaatst op 22-09-2009, 15:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hier is al een topic over:
http://www.gitaarforum.nl/forum/vie...id/2910/d/multi-effecten-vs-pedalen

Ik weet niet of dat helemaal je vraag beantwoordt, maar het helpt vast wel.  

Dit bericht is gewijzigd op 22-09 15:39.

Jdb7 Geplaatst op 23-09-2009, 15:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja bedankt heb ik als eens bekeken ondertussen maar kzouw graag de voor en nadelen weten + wat zou je mij aanraden.

Elphuaa Geplaatst op 23-09-2009, 18:49 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb zelf een Boss me-20. Ik vind hem heel fijn, omdat ik er veel verschillende soorten muziek mee kan maken. En er zit een wah op (die gebruik ik redelijk vaak, al is de geluid van die wah niet mooi!!). Een multieffectspedal heeft vefschillende voordelen t.o.v een los pedaal (is mijn mening ). Het feit dat je er meerdere kanten mee op kunt is voor mij een van de belangrijkste. Een nadeel van een apart pedaal ,dus geen multieffectspdeal, is dat je er maar 1 of misschien 2 geluiden ermee kunt voorbrengen. Een Boss GT-10 lijkt me vrij duur en groot om als eerste effectspedal te kopen. Ik weet niet hoelang je al gitaar speelt, maar ik speel al een tijdje, en ik heb aan een multieffectspedal van 180 euro al genoeg (de boos ME-20 dus ), maar al het bovenstaande is slechts mijn mening.

trivium24 Geplaatst op 23-09-2009, 18:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik zelf heb ook een tijdje getwijfelt. maar voor mij was het heel erg veel makkelijker om toch dat multieffect te nemen. ik zelf heb dan de Boss ME 70. nu ik niet meer in een band zit merk ik wel dat ik eigenlijk maar 3 kanalen gebruik maargoed. zodra je in een band zit zal je toch wel merken dat het nog net even die final tuch geeft.

aan de andere kant moet je jezelf afvragen of je veel effecten gaat gebruiken. als je het alleen bij een distortion effect en een solo pedaal houd dan zou ik voor de pedalen gaan.

ik hoop dat dit je vraag een klein beetje beantwoord.

plug 'n play 
Siempie666 Geplaatst op 23-09-2009, 18:57 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Op 23-09-2009, 18:49 Elphuaa schreef:
En er zit een wah op (die gebruik ik redelijk vaak, al is de geluid van die wah niet mooi!!)

Tjah, als een goede wah 200 euro kost en je er dan maar 1 hebt, waardeer je het geluid van een wah in een multi effect wel wat meer, denk ik :P

Punkrocker Geplaatst op 13-03-2010, 22:03 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Zelf heb ik een Boss ME-50 multipedaal.
Ik vind hem erg fijn maar ik druk soms wel per ongelijk 2 knoppen tegelijk in en dan krijg je de tuner of de memory mode voor je in plaats van een distortion of delay.
Dat vind ik soms vervelend maar ik speel nog niet in een band dus meer heb ik niet nodig.
Je kunt er wel een heleboel mee er zitten ongeveer 22 verschillende distortions en overdrives op van metal tot blues
Groetjes, Punkrocker

The six strings of life 
Skater1593 Geplaatst op 15-03-2010, 19:22 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zelf ben niet zo fan van multi-effecten, omdat er te veel in één zo'n ding zit gepropt.
Ik koop alles liever los zodat ik weet wat ik heb en het gemakkelijk aan en uit kan zetten zonder te zoeken. Maar iedereen heeft zijn eigen smaak, maar veel bekende doen uiteindelijk zo'n ding met veel functies weg omdat ze door alle functies het goede niet meer kunnen vinden en je het niet helemaal naar eigen wens kan instellen.

Als je een lost pedaaltje koop, kan je luisteren of de klank je aanstaat en zo niet, kijk je naar een andere. Zo'n pedaaltje kan volgens mij ook veel beter afstellen dan zo'n groot apparaat.

Maar er zijn ook veel mensen die vinden zo'n ding wel handig.

For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! 
Punkrocker Geplaatst op 15-03-2010, 20:29 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ben nog een beginner gitarist en vind dat ik nog niet zo'n los pedaaltje nodig heb.
Ik moet eerst nog een uitzoeken wat voor effecten er allemaal zijn dan ga ik pas mijn eerste los pedaal kopen dat is net zo slim als meteen zo'n los pedaal kopen.
Dat is voor hem denk ik ook het beste.

The six strings of life 
Jdb7 Geplaatst op 16-03-2010, 09:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja heb ondertussen al een paar losse ben ik inderdaad content van allemaal boss en dunlop wah vind ik persoon lijk goed multi effecten komen goedkoper uit maar de klank kan soms zo anders zijn en losse zijn gemakkelijker in gebruik, dus ben ik maar voor losse gegaan na een tijdje neemt het wel veel plaats in :p