Nolimit_2000 Geplaatst op 14-09-2009, 01:14 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo leden. Mischien om domme vraag maar ik kan namelijk heel goedkoop aan een ed1 compressor pedal van marshall komen. Maar ook al heb ik het woord wel eens gehoord heb ik geen idee wat het doet met je geluid waar het voor gebruikt word. En of dit belangrijk is al gitarist zijnde. Ik heb altijd jaren zonder effecten gespeeld maar begin me er steeds meer in te verdiepen. Dus als iemand mij meer kan vertellen wat nauw precies een compressor doet en inhoud hoor ik het graag. Alvast bedankt

meld dit bericht aan een moderator

zo veel mensen zo veel wensen 
Mckaamos Geplaatst op 14-09-2009, 07:15 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een compressor zorgt dat alle signalen van je gitaar in een bepaald volumenivo zitten.
Harde signalen worden gedempt en zachte signalen worden geboost.
Daardoor maakt het niet meer uit of je je snaren hard aanslaat of juist zacht. Dus per ongeluk een snaar wat te zacht raken valt dan niet meer zo erg op.

http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 
sathana Geplaatst op 14-09-2009, 17:41 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

en als je een snaar te hard aanslaat zit ook niet meteen iedereen met z'n handen om de oren :P

Toen was ik laatst bij de musical tarzan... toen stond de compressor ook niet aan... Hele avond met hoofdpijn gezeten

11 oktober chimaira!!! 6 december Rammstein s.o.b :D 
Simon-hans Geplaatst op 11-12-2010, 12:42 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Inderdaad, zachte geluiden worden harder, harde geluiden worden gedempt. Simpel, maar wat het met je gitaar geluid doet is niet simpel. Je krijgt meer sustain, bij goeie instelling wordt je geluid vetter en er komt (bij goeie instelling) meer nadruk op je attack, leuk voor rithme.
Compression wordt in de studio bijna voor alle instrumenten gebruikt. Alleen gitaisten en bassisten gebruiken die dingen ook on-stage, en zo kwamen er de compressoren als stompboxjes. Hele goeie zijn die van van Carl Martin, Electro-Harmonics (Black Finger) en Keeley, maar er zijn er vast nog wel meer.

Simon

Voxy Vox-strot 
basr Geplaatst op 13-12-2010, 16:49 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

dus ook meer volume bij ghost notes. Leuk voor funk

############################################################################### 
Siempie666 Geplaatst op 13-12-2010, 18:35 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Op 13-12-2010, 16:49 basr schreef:
dus ook meer volume bij ghost notes. Leuk voor funk

Zeker een aanrader voor funk!