|
|
|
Siempie666
|
Geplaatst op 13-09-2009, 13:59 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Als je zit heb je niks aan een band, mss voor stabiliteit, maar dat ligt er aan hoe raar je zit :P
Elke band kan op elke gitaar, zolang je maar genoeg strapbuttons hebt. Op een elektrische gitaar zitten standaard bijna altijd 2 buttons, dat is perfect. Op een akoestische gitaar zitten meestal of geen buttons, of maar 1. Bij 1 button kan het nog, dan moet je de band ook aan de kop vastmaken, maar als je geen buttons hebt dan moet je gaan boren.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 14-09-2009, 07:27 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Heb je een akoustische gitaar of een elektrische? In geval van een akoustische zullen er strap buttons op de gitaar moeten worden geschroefd. Die zitten er standaard meestal niet op. Bij een elektrische heb je ze in de regel wel.
En een strap (nekband) is zinloos als je alleen zittend speelt. Het is bedoeld om de gitaar staand te kunnen bespelen. Ik heb zelf een schurfthekel aan zittend spelen, dus dan is een strap wel prettig om te hebben. Ze hebben iig allemaal dezelfde manier van plaatsen, tenzij je straplocks hebt. Dat zijn strapbuttons met een bijbehorend stukje staal wat je in het gat van de strap monteert. Die twee gecombineerd laten samen minder makkelijk los dan een strap over strapbuttons.
|
|
|
|
http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vinkske
|
Geplaatst op 25-09-2009, 00:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
"vroeger" toen ik leerde spelen op een akoestische gitaar, had ik een band om mijn nek die je onder de gitaar doorhaalde met een haakje eraan en die haakte je onder de gitaar door in de klankkast. Natuurlijk bij lange na niet zo handig als straplocks en een fatsoenlijke band (en doe aub die dopjes niet, schieten altijd een keer los!) maar misschien een handige tip als je het eerst wilt proberen zonder gelijk te gaan schroeven.
|
|
|
|
For those about to rock.... We salute you! |
|