Vinnie91 Geplaatst op 02-09-2009, 21:08 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo mensen,

Ik ben een beginnende speler op acoustische gitaar, Ik heb geen geld om lessen te volgen daarom zoek ik tabs op het internet en ben ik die aan het oefenen.

Ik kan nu good riddance van green day spelen, en ik zoek nog meer mooie liedjes die leuk zijn om te spelen zoals good riddance.... in iedergeval even moeilijk als good riddance.

Ik was wat op het internet aan het zoeken naar easy acoustic tabs maar kon niet echt veel vinden.

Weten jullie misschien nog leuke aanraders?
Ik zelf zat te denken aan gun's 'n roses met - dont cry

BVD

Vinnie

meld dit bericht aan een moderator

Ee1965 Geplaatst op 02-09-2009, 21:44 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Zoek maar uit wat je wilt

http://www.chordie.com/

patrick666 Geplaatst op 26-06-2011, 10:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

meld je aan bij http://www.gitaarcursus.com

krijg je nieuws brief en liedjes die je kan leren en 1 maal per week live uitzending met les werkt bij mij ook

Jerak Geplaatst op 05-07-2011, 12:24 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ook een beetje hetzelfde als Good Riddance, maar wel heel tof omt te spelen:
- Just Breathe van Pearl Jam
- Road Trippin' van RHCP
- Dust in the Wind van Kansas

I'm gonna put a curse on you and all your kids will be born completely naked. 
Herbert Geplaatst op 02-08-2011, 17:35 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

bob Dylan, ben ik ook net mee begonnen

Jenniferrangell Geplaatst op 09-08-2011, 21:22 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Tof man dat je GD speelt! Ik hou onwijs veel van GD! Ik heb ook mijn gitaar besteld en ga zoieso wake me up when sep ends leren die is niet heel er moeilijk groetjes!

Love to play on my guitar <3 
guinevere Geplaatst op 11-08-2011, 09:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hebben jullie de site van Geer en Greetje al eens bezocht? Dit zou een alternatief kunnen zijn voor het zoeken naar 'beginnersongs' en geen lesgeld.
Op deze site kun je kiezen uit een groot aantal liedjes waar voor iedereen wel wat bij zit.  Als je het desbetreffende liedje aanklikt krijg je vervolgens een filmpje te zien waarin het liedje wordt voorgespeeld en waarbij uitleg wordt gegeven.

Ik moet wel eerlijk erbij zeggen dat ik geen ervaring heb met gitaarlessen via het internet. Ik heb de basis van mijn oom, die gitarist (acoustisch, electrisch en bas) en banjoist was. En via de muziekschool heb ik het C-diploma gehaald.
Ik wil dan ook graag benadrukken dat gewoon muziekles volgen via een muziekschool het beste is omdat je dan echt een goede basis opbouwt waardoor je de moeilijkere stukken later ook weer gemakkelijker kunt leren spelen.

Nu zijn de meningen over Geer en Greetje verdeeld. Ik heb wel eens iemand gesproken die zei ; " Wat ze doen is gewoon een aap een kunstje leren".  Nou hoe dan ook er zijn veel mensen die plezier aan Geer en Greetje hebben en er ook nog wat van opsteken.

Mijn mening is dat je gewoon eens naar de site van Geer en Greetje moet gaan en klik eens een aantal songs aan en vorm daarna je eigen mening.