|
Jerak
|
Geplaatst op 17-08-2009, 17:00 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo allemaal,
Ik heb op het moment een RP-90 van Digitech, maar ik wil een wat uitgebreidere floorprocessor. Ik ben een beginnende gitarist dus ik heb nog niet veel verstand van effecten enzo. Ik wil een processor waarop ik lekker kan rommelen en zo proberen sounds van artiesten na te bootsen. Mijn vraag is nu: wat is het grote verschil tussen de Boss GT-6 en de Boss ME-50, en wat raden jullie mij aan. Zijn ze een beetje makkelijk te bedienen of is het bijna onmogelijk voor een beginner?
Groeten Jeroen.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
I'm gonna put a curse on you and all your kids will be born completely naked. |
|
|
Joquo
|
Geplaatst op 18-08-2009, 08:36 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb een ME 50 en die bevalt zeer goed, vooral ook omdat er een acoustische gitaar op na te bootsen is. Is wel makkelijk als je elektrische en acoustische nummers door elkaar speelt en je niet van gitaar wilt wisselen. Je hebt dan natuurlijk ook geen last van feedback zoals bij de meeste acoustische gitaren op hoog volume. Verder zijn de distortion/overdrive sounds goed. Evenals de effecten. 2e Hands zijn ze ook niet zo duur (check marktplaats). Een GT-6 heb ik niet en ook niet gehad dus daar kan ik je niks over vertellen, maar daar kunnen anderen je misschien over informeren.
|
|
|
|
Quo rules the world |
|
|
Willemdaguide
|
Geplaatst op 18-08-2009, 15:27 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De GT-6 is veel uitgebreider, niet alleen door meer knoppen aansluitingen en effecten, maar zo heeft de GT-6 allemaal pre-amps aan board die de ME-50 mist. Als je je er echt in wilt verdiepen en lekker mee kloten zou ik je de GT-6 adviseren, kan gewoon meer!En als je het trucje eenmaal doorhebt maakt het qua gebruik niet gek veel meer uit.
Dit bericht is gewijzigd op 18-08 15:28.
|
|
|
|
http://theguides.hyves.nl/ Guides to the spirit of Rock! |
|
|
Jerak
|
Geplaatst op 18-08-2009, 16:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bedankt allebei voor de uitleg! Heb zo 's rond gekeken, helaas blijkt de GT-6 niet meer te koop te zijn, als ik hem nieuw wil. Tweedehands is geen optie, aangezien mijn vader dat liever niet heeft. Het gaat nu meer tussen de ME-70 en de GT-8, hoewel de GT-8 ook al heel lastig te krijgen is. Alleen nog een demo model van Peter Verspuy. Demo model is toch niks mis mee?
Geldt hetzelfde voor de GT-8 en ME-70 dat de GT meer opties heeft? Of is de ME-70 ook een aanrader.
Ik hoor het graag.
|
|
|
|
|
|
|
|
Jerak
|
Geplaatst op 18-08-2009, 19:57 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik zou zelf ook heel graag een 2e hands kopen, scheelt inderdaad veel geld. Gaat helaas echt niet lukken. Dus het wordt denk ik een nieuwe ME-70, aangezien de GT-8 echt niet meer nieuw te krijgen is. Wat zijn de grote verschillen tussen de GT-8 en ME-70? Kan je de ME-70 ook met koptelefoon zonder versterker gebruiken?
Groeten, Jeroen.
|
|
|
|
|
|
|