|
Jerak
|
Geplaatst op 13-08-2009, 13:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo allemaal,
Ik had een vraagje over de plectrum. Ik ben een beginnende gitarist, ik zit niet op les dus daarom vraag ik hier om wat hulp: Als ik bijvoorbeeld het nummer Sweet child O' Mine speel met plectrum, moet ik dan de snaren allemaal vanaf boven aan slaan, of ook van onder af? Dit is het Riffje:
E:|--------------15----14---------|--------------15----14------| B:|-----15-------------------------|-----15-----------------------| G:|--------14-12----14----14--|--------14-12----14---14--| D:|--12---------------------------|--12---------------------------| A:|---------------------------------|--------------------------------| E:|---------------------------------|--------------------------------|
En verschilt dat ook per nummer; bijvoorbeeld bij snelle als Sweet child O' mine of langzame als Everybody hurts van R.E.M?
Alvast bedankt!
Dit bericht is gewijzigd op 13-08 13:43.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
I'm gonna put a curse on you and all your kids will be born completely naked. |
|
|
Joeri
|
Geplaatst op 27-08-2009, 13:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Slash speelt sweet child o' mine met alternate pikcing dus down up down up down up. Zo vind ik het ook het prettigst spelen.
Kirk Hammet van Metallica speelt bvb alleen met downstrokers. Het is een kwestie van smaak en welk geluid je wil bekomen. Met downstrokes zal je toch een krachtiger geluid kunnen produceren dan met upstrokes.
Dit bericht is gewijzigd op 27-08 13:38.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
www.gitaarlicks.be |
|
|
|
|
|