Jdb7 Geplaatst op 01-08-2009, 13:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

Ik zou graag te weten komen wat voor type wah wah pedaal slash gebruikte in de liedjes Sweet Child O Mine, Civil War,... m.a.w de tijd dat hij in Guns N Roses Speelde nu de dag van vandaag gebruikt hij zijn eigen Dunlop SW-95 Crybaby Slash Wah Pedal maar ik vindt dit niet echt iets hebben, Ik speel voornamelijk classic rock met Guns N Roses als favoriet dus ik zou graag weten welke type pedaal dat slash in de tijd gebruikte + wat zou je mij aanraden en eventuele voordelen nadelen van het type pedaal.

Alvast bedankt voor de info

Grtz Jeroen

meld dit bericht aan een moderator

Mesjoggah Geplaatst op 02-08-2009, 09:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik kom niet verder dan dat het een custom made rackmount crybaby was (hij weet zelf niet welk type)  en een dunlop q-zone (staat op een foto van z'n lade)
Er is best wel wat van te vinden op internet, zoeken op  'slash gear' of 'sound like slash' misschien kun je meer informatie vinden bij guns 'n roses tribute bands?

Jdb7 Geplaatst op 02-08-2009, 09:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bedankt voor de reactie maar op internet valt er weinig van terug te vinden er is wel te vinde dat hij een dunlop gebruikt maar het type geen idee maar kzal het ooit wel een tegenkomen

Mesjoggah Geplaatst op 02-08-2009, 10:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het grappige is dat er in een soort interview waarbij fans vragen konden stellen hem wordt gevraagd welke wah hij gebruikt, hij geeft daarbij aan dat het om een rackmount dunlop gaat maar dat hij zelf het type niet eens weet.

Jdb7 Geplaatst op 02-08-2009, 10:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Daar zijn we niet veel mee, maar ik zit te twijfelen tussen een paar pedalen namelijk de:

Crybaby Classic Wah GCB95F
Crybaby Multi-Wah 535q
Crybaby Slash Wah SW-95

Ik vond de wah dat hij gebruikte in guns gewoon de max, de slash wah heeft natuurlijk meer keuzes enzo maar het geluid dat er uit komt ik weet het nog niet goed, Welke wah gebruik jij? en ben je er tevreden over?    

Willemdaguide Geplaatst op 06-08-2009, 10:40 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

hij gebruikt idd zo'n dunlop rackwah, dure jongen!

http://theguides.hyves.nl/ Guides to the spirit of Rock! 
Jdb7 Geplaatst op 06-08-2009, 11:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

bedankt voor de reactie

Willemdaguide Geplaatst op 11-08-2009, 09:36 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ach weet je, op zich maakt het allemaal niet zoveel uit, gebruik zelf die slash wah, ziet er gaaf uit en klinkt goed. Zit één of ander distortioncircuit in welke ze er net zo goed uit hadden kunnen laten, ik gebruik het nooit. Nadeel is dat ie op 18v. werkt, nou ja, voor mij geen nadeel maar kan me voorstellen voor veel mensen wel.

http://theguides.hyves.nl/ Guides to the spirit of Rock! 
Fabolouz Geplaatst op 19-08-2009, 11:13 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, wat is precies rackmounted?

Dit bericht is gewijzigd op 19-08 11:13.