Odour Geplaatst op 23-06-2009, 14:25 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mijn moeder had een paar jaar geleden op een veilinkje een akoestische suzuki gitaar gekocht, voor iets van 100 euro. Ik heb hem sinds een maand overgekocht, en hij speelt echt heel lekker, maar ik kan er niks van vinden op het internet. Weet één van jullie of het een goedkoop merk of juist heel duur merk is?

Suzuki (est. 1951)
Model W350.

meld dit bericht aan een moderator

Mesjoggah Geplaatst op 23-06-2009, 20:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik weet dat het een uitstekende gitaar is die eind jaren '60 begin jaren '70 in japan werd gemaakt. De waarde is net wat de gek ervoor geeft, meer als 50 euro zijn ze zeker niet waard.

En dat je er niks over kan vinden lijkt me sterk omdat 10 minuten googlen je een schat aan informatie oplevert, en ik had hier wat linkjes neergezet maar die blijken niet te werken.

Odour Geplaatst op 23-06-2009, 21:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Maar als ik zoek dan krijg ik, geloof ik, duizend verschillende soorten Suzuki's
Sommigen zijn vooroorlogs, maar mijne is est. 1951. Denk ik dat ik hem gevonden heb, noemen ze het een Kiso Suzuki, terwijl er op de gitaar "7Suzuki&CO" staat

Mesjoggah Geplaatst op 23-06-2009, 23:03 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

is inderdaad kiso suzuki, als je in google suzuki guitars of suzuki w350 intikt kun je heel wat te weten komen hoor!
est 1951 betekent dat de fabriek toen is opgericht.