|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Feedo_guitars
|
Geplaatst op 23-06-2009, 00:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Fender Strat
Bijna altijd: 0.10-0.46 D'addario (EXL 110) Doe er maximaal twee maanden mee en dan gaan er weer nieuwe op. (lekkere allrounders)
Heel soms: 0.10-0.46 D'addario Flatwound (ECG 23) Doe er iets langer mee, Wat warmer klinkende snaren, vooral in gebruik bij optreden en met veel smoothy nummers, ( k heb nog geen LP)
Ik heb met deze 0.10 snaren op mijn Fender gekozen om er een veer bij te zetten en even niet de schroeven verder in de body te draaien. Bij regelmatig tremolo gebruik blijft de gitaar goed op toon.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
vinkske
|
Geplaatst op 26-06-2009, 10:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Waarom in godsnaam van die joekels erop?! Dan heb je bij een (goedkopere) lichte gitaar ook nog kans dat je hals krom trekt, wist je dat?!
Ik speel op m'n fender 0.10-0.46 --> heb altijd elixer gehad maar sinds kort weer terug gestapt naar D'Addario, levensduur scheelt heel weinig (maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan de snaren... ) Deze zelfde set ligt op de Gibson Slash goldtop
Op de Gibson LP Standard ligt een 0.11-0.49 set, of een 0.10-0.52 set, net waar ik op dat moment zin in heb...
|
|
|
|
For those about to rock.... We salute you! |
|
|
|
|
vinkske
|
Geplaatst op 29-06-2009, 23:25 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jups, maar 13-56 da's wel heeeeeel erg dik niet?! Ik vraag me af of het geluid dat echt beter klinkt, omdat je toonzetting (over de hele avond) nooit zo mooi strak zal zijn dan bij dunnere snaren. Bovendien liggen de snaren dan "los bovenop" de topkam en de brugzadeltjes onderin, dus het lijkt mij dat "te dik" ook niet goed is!
Iemand ervaring mee?!
|
|
|
|
For those about to rock.... We salute you! |
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 30-06-2009, 13:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-06-2009, 10:41 vinkske schreef:
Waarom in godsnaam van die joekels erop?! Dan heb je bij een (goedkopere) lichte gitaar ook nog kans dat je hals krom trekt, wist je dat?!
|
Daar heeft de hals een halspen voor Even wat losser draaien en de hals buigt zelf tegen de druk van de snaren in Zo houd je de halskromming netjes en loop je niet het risico dat je gitaar heel erg zwaar gaat spelen.
Ik speel op m'n fender 0.10-0.46 --> heb altijd elixer gehad maar sinds kort weer terug gestapt naar D'Addario, levensduur scheelt heel weinig (maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan de snaren... ) Deze zelfde set ligt op de Gibson Slash goldtop
Op de Gibson LP Standard ligt een 0.11-0.49 set, of een 0.10-0.52 set, net waar ik op dat moment zin in heb...
|
Op mijn ibbie heb ik Ernie Ball .10 snaren zitten. M'n nieuwe V heb ik EB .12 op gelegd omdat dat simpelweg harder trekt aan het magnetisch veld van de pups en dus meer output produceert. Das altijd lekker als je het door een distortion heen ramt :P
Op 29-06-2009, 23:25 vinkske schreef:
Jups, maar 13-56 da's wel heeeeeel erg dik niet?! Ik vraag me af of het geluid dat echt beter klinkt, omdat je toonzetting (over de hele avond) nooit zo mooi strak zal zijn dan bij dunnere snaren. Bovendien liggen de snaren dan "los bovenop" de topkam en de brugzadeltjes onderin, dus het lijkt mij dat "te dik" ook niet goed is!
Iemand ervaring mee?!
|
Dikkere snaren liggen zelfs strakker bij dezelfde stemming. Het feit dat ze dikker zijn betekent dat je ze losser kan laten om zonder geklapper(fretbuzz) een veel lagere stemming te spelen. Dat is ideaal voor metalheads omdat die vaak in lagere stemmingen als E spelen. (b.v. een drop C stemming)
Dit bericht is gewijzigd op 30-06 13:57.
|
|
|
|
http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 |
|