|
jackyboy69
|
Geplaatst op 10-06-2009, 20:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo, Ik heb een cube 15 en daarbij een Korg AX3G. Echter ik krijg geen goed geluid effect uit de Korg. In de handleiding (zeer kort) staat dat de eerste 40 effecten voorgeprogrammeerd zijn doch...pffff het is allemaal bagge en klinkt niet. Ik heb een Cort G250. Ik heb extra voor de cube gekozen en niet voor de Line6 omdat ik de cube Clean veel beter vond klinken. De Line klonk "gemaakt" Ik dacht/denk dat ik met de Korg wel mooie effecten zou kunnen krijgen....doch...tot nu toe Kan iemand mij vertellen hoe de cube en de Korg in te stellen om een beetje lekker geluid te krijgen. Bijvoorbeeld het typische U2 geluid of Lenny Kravitz of iets dergelijks.
Misschien heeft iemand ook nog tips voor instellingen Cube met Cort G250? Welk kanaal/instelling moet je nou aanzetten om een lekkere overdrive te krijgen De standaard effecten vind ik niet zoveel!
Alvast bedankt, Jack
Dit bericht is gewijzigd op 10-06 20:45.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
dimitri192
|
Geplaatst op 20-07-2009, 11:34 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hi , Ik heb ook een ax3g en als je weet hoe er mee om te gaan zijn er echt wel hele gave sounds uit te halen! Ten eerste, veel van die presets klinken niet. Je kunt zelf sounds maken. Je kunt om te beginnen alles eraf halen. Dus die linker knop met pre fx, drive/amp, mod, delay enz. (Dat doe je door met linker draaiknop er naar toe te gaat en de write en cancel knop te gelijke in te drukken dan krijg je "off" t zien in je schermpje. Om te beginnen kun je met de pre fx, en dat is wat ik heel gaaf vind: een single coil vetter laten klinken d.m.v. die pick up ( F1 ). Maar ook een acoustische gitaar na bootsen( niet al te super maar ok). Dan een leuke sound uitkiezen bij drive/amp je ziet een hele lijst staan boven aan, en je kunt als je je amp gekozen hebt ook meteen de gain instellen. enz. enz. Gewoon een middagje proberen en je vind dingen in t pedaaltje die je nog nooit gemerkt/gezien/ gehoord had! Je hebt erg veel voor weinig geld maar je moet 'm door hebben.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|