|
jaap1234
|
Geplaatst op 08-02-2007, 22:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dag iedereen,
ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Ik speel al wel een aantal jaren maar eerlijk gezegd ben ik nog helemaal thuis in de versterkers. Wat ik zoek is eigenlijk vrij makkelijk uit te leggen:
een versterker die zich uitstekend leent voor het spelen van indie/rocknummers van bijvoorbeeld kings of leon, dirty pretty things, dus nummertjes waarbij je wat vollere akkoorden aanslaat. Maar het moet nog wel fatsoenlijk klinken,en tegelijkertijd moet het wel blijven rocken.
maar ook chilli peppers, SRV, Hendrix, dus het fender-geluid (en ik heb er 1 dus dat scheelt) dus wat blues-rock moet ie ook goed aankunnen
en misschien wat 'zwaarder' werk van bijvoorbeeld velvet revolver. Dus wat vette riffs moeten er ook goed uitkomen.
Is dit uberhaupt haalbaar of zit ik qua stijlen te ver uit elkaar om het allemaal in 1 versterker te zoeken?
Ik wil hem gebruiken om ermee in een band te spelen dus er moet wel genoeg vermogen in zitten om goed mee te kunnen komen. Mijn budget is tot max. €1000,-
Heeft iemand suggesties?
BVD!
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 12-02-2007, 16:56 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi naam genoot (Jaap1234)
Aller eerst, moet het buizen zijn, of transistoren? Combo of losse head en een losse kast met speakers (het liefst 4 x 12 inch) Gebruik je zelf externe effecten, zoals voet dozen, 19 inch effect rack enz.? Heb je al dit forum een beetje door gespit m.b.t. versterkers enz., dus ook mijn artikel "Gitaar versterkers een verhaal apart" , elders op dit forum?
Al met al blijft het een persoonlijke smaak. De 1 zweert bij Marshall, de ander bij Fender of Mesa en weer anderen willen die transistor trucjes dozen, enz..
Een goede " allround versterker" met voldoende vermogen is o.a.: Peavy Valve King, losse top met ruim 100 watt buizen versterker met bij passende cabinet 4 x 12 inch speakers. Nieuw prijs tussen 700 en 750 euro compleet. (Feedback vestigingen)
Dan heb je nog vele andere merken zoals Koch, Eastwood enz. maar de prijzen van deze versterkers liggen ver boven je budget. Succes, Jaap. Eastwood Amps Amersfoort.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jaap1234
|
Geplaatst op 23-02-2007, 18:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
combo of losse top met speakers, buizen of transistor, eerlijk gezegd: het maakt mij niet uit, het moet passen bij de stukken die ik wil spelen zoals ik die opgenoemd heb. En hij moet wel echt body kunnen geven.
Het vermogen: ik heb dus weinig kijk op wat ik nodig heb maar het doel is dus om met een band te repeteren en op te treden. Hij moet goed mee kunnen komen in zaaltjes en oefenruimtes tijdens optredens en repetities. En hoeveel watt ik daarvoor nodig heb, dat weet ik niet. Ook daarom vraag ik advies!
Dit bericht is gewijzigd op 23-02 18:53.
|
|
|
|
|
|
|
|