|
jaap1234
|
Geplaatst op 08-02-2007, 22:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dag iedereen,
ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Ik speel al wel een aantal jaren maar eerlijk gezegd ben ik nog helemaal thuis in de versterkers. Wat ik zoek is eigenlijk vrij makkelijk uit te leggen:
een versterker die zich uitstekend leent voor het spelen van indie/rocknummers van bijvoorbeeld kings of leon, dirty pretty things, dus nummertjes waarbij je wat vollere akkoorden aanslaat. Maar het moet nog wel fatsoenlijk klinken,en tegelijkertijd moet het wel blijven rocken.
maar ook chilli peppers, SRV, Hendrix, dus het fender-geluid (en ik heb er 1 dus dat scheelt) dus wat blues-rock moet ie ook goed aankunnen
en misschien wat 'zwaarder' werk van bijvoorbeeld velvet revolver. Dus wat vette riffs moeten er ook goed uitkomen.
Is dit uberhaupt haalbaar of zit ik qua stijlen te ver uit elkaar om het allemaal in 1 versterker te zoeken?
Ik wil hem gebruiken om ermee in een band te spelen dus er moet wel genoeg vermogen in zitten om goed mee te kunnen komen. Mijn budget is tot max. €1000,-
Heeft iemand suggesties?
BVD!
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 12-02-2007, 16:56 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi naam genoot (Jaap1234)
Aller eerst, moet het buizen zijn, of transistoren? Combo of losse head en een losse kast met speakers (het liefst 4 x 12 inch) Gebruik je zelf externe effecten, zoals voet dozen, 19 inch effect rack enz.? Heb je al dit forum een beetje door gespit m.b.t. versterkers enz., dus ook mijn artikel "Gitaar versterkers een verhaal apart" , elders op dit forum?
Al met al blijft het een persoonlijke smaak. De 1 zweert bij Marshall, de ander bij Fender of Mesa en weer anderen willen die transistor trucjes dozen, enz..