Jochem Geplaatst op 01-06-2009, 11:44 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo allemaal,

Ik speel graag mee met muziek vanaf mijn computer alleen heb ik geen zin om telkens mijn gitaar omhoog en naar beneden te stemmen.( voor bijv. guns n roses en jimi hendrix). Nu vroeg ik me af of iemand een programma weet voor de computer waarmee ik de toonhoogte van mijn geluid kan regelen. ik zoek een programma dat werkt met itunes. alvast bedankt!

meld dit bericht aan een moderator

Nice Boy's Don't play Rock & Roll 
Siempie666 Geplaatst op 01-06-2009, 11:51 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Je hoeft je gitaar niet omhoog of omlaag te stemmen, hoor. Alleen met hele "rare" tunings moet dat, maar bij alleen maar een paar stapjes omlaag is dat niet echt nodig.

Nigel Geplaatst op 01-06-2009, 12:08 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik doe het altijd met Audacity, daar kan je een mp3 bestand in doen bijvoorbeeld, en dan kan je van Eb naar E het hele liedje doen,

Jochem Geplaatst op 01-06-2009, 12:13 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Zoiets bedoelde ik ook. Alleen zou het helemaal ideaal zijn als iemand een programma wist wat ik ook met itunes kan gebruiken zodat ik niet elke keer die nummers in een apart programma hoef te stoppen.(ik ben nogal lui) maar in iedergeval bedankt!

Thadon Geplaatst op 12-08-2009, 01:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik weet niet wat voor progamma je gebruikt maar als je Guitar Pro gebruikt moet je de gitaar spoor aanklikke en dan van bijvoorbeeld naar Eb naar gwn E en dat kan je bij verschillende snaren doen of bij allemaal

Grtz

guitaraholic Geplaatst op 08-12-2009, 13:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik werk nu al een tijdje met guitar pro, maar het probleem bij mij is dat als je een liedje in gp-bestand wilt omzetten in standard tuning, alle noten op een hogere snaar staan na het transponeren ... hoe krijg je die dan weer terug terwijl dezelfde tuning blijft?

hebben jullie daar meer ervaring mee?

Jochem Geplaatst op 08-12-2009, 16:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

toevallig wel.als ik je goed begrijp tenminste. op het moment dat je de snaren in een andere tuning gaat zetten dan vraagt het programma of het spoor op dezelfde toonhoogte wilt houden ofzo. dan moet je volgens mij op no klikken( en anders yes)

guitaraholic Geplaatst op 09-12-2009, 13:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 08-12-2009, 16:45 Jochem schreef:
toevallig wel.als ik je goed begrijp tenminste. op het moment dat je de snaren in een andere tuning gaat zetten dan vraagt het programma of het spoor op dezelfde toonhoogte wilt houden ofzo. dan moet je volgens mij op no klikken( en anders yes)

idd het programma vraagt om te transponeren maar als je op neen klikt dan blijven de noten staan op de juiste plaats, maar dan klinkt het natuurlijk wel anders he...
Wat ik wil is dat de noten op dezelfde snaar blijven maar dan een aantal frets hoger of lager, aangezien de gitaar anders is gestemd.

Grumbkow Geplaatst op 10-04-2010, 16:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Gebruik een capo. Verander de akkoorden?
En als het losse noten zijn speel je ze toch gewoon op andere frets.

Tenzij het echt overdreven lage nummers zijn ofzo maargoed dat is dan weer een geval apart.

Dit bericht is gewijzigd op 10-04 16:52.

Jochem Geplaatst op 10-04-2010, 17:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

dan kan ik alleen hoger spelen dus heb ik niet zo heel veel aan. Ik bedoel echt een los programma wat werkt met itunes.
Dus als ik ff tussendoor mee wil spelen met little wing....moet ik mijn hele gitaar een halve naar beneden stemmen. en ik ben lui.....dus hoopte dat iemand een programma wist.

Grumbkow Geplaatst op 10-04-2010, 19:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een programma kan niet weten in wat voor toonsoort het is gespeeld dus ja.
Je kan met heel vele programma's de toon van muziek veranderen alleen moet je wel precies weten met hoeveel Hz etc.

en hoezo alleen hoger =S? als je een powerchord G moet spelen en t nummer is in Eb speel je toch een powerchord F# ..