dhaarbrink Geplaatst op 29-05-2009, 13:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo allemaal,

sinds een paar maanden ben ik de trotse bezitter van een squier affinity stratocaster en een roland cube amp (20 watt? kan dat? geen 30 in ieder geval).

maar ik wordt echt helemaal gestoord van het gezoem van het apparaat. als ik alle snaren loslaat is er een constante zoem op de achtergrond, als ik dan een snaar aanraak hoor je een soort van 'tik'. super irritant, hierdoor ben ik eigenlijk wel een beetje klaar met die gitaar... uberhaupt kan ik niet zo heel erg veel met de sound, klinkt gewoon niet lekker ofzo.

vindt het geluid van de gitaar gewoon wat te iel, en met name de hoge e, als je daar wat op speelt valt gewoon compleet weg, geluid sterft ook echt al na 2 sec ofzo compleet weg.

Iemand enig idee? rotte amp? rotte gitaar? eigenschap strat? of is het toch gewoon een rotte gitarist?

hoor graag jullie mening

meld dit bericht aan een moderator

Ruudalberink Geplaatst op 29-05-2009, 15:05 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Te dun ligt denk ik aan de gitaar. draai er wat meer bas in.

Zorg ervoor dat je een geaard stopcontact gebruikt voor je amp..

Eastwood Geplaatst op 29-05-2009, 15:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 29-05-2009, 13:02 dhaarbrink schreef:
hallo allemaal,

Iemand enig idee? rotte amp? rotte gitaar? eigenschap strat? of is het toch gewoon een rotte gitarist?

hoor graag jullie mening

He he .... ik vind die opmerking wel leuk " een rotte gitarist"     (lol)
Maar inderdaad: De gitaar is niet echt een toppertje
en de versterker valt ook onder noemer " China kwaliteit".
Een goede aarde is verplicht, zoals Ruud al opmerkte, ik hoop dat
de brom / en tik geluiden dan minder zullen zijn, gewoon ff uitproberen.
Een " dood" geluid vanuit de gitaar zoals je omschrijft geen sustain enzo,
kan aan de snaren liggen, probeer een nieuwe snaren nr 10
en check of de snaren niet tegen de frets aan kletteren tijdens het spelen.

Fijne dagen en suc6
Jaap.

Skater1593 Geplaatst op 30-05-2009, 14:54 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ook heb je pedalen die de ruis er uit halen, dus als niks werk, kun je dat misschien een keerjte proberen,ik heb er over gelezen in een boekje van de Feedback.

Dit staat er:

"Boss NS 2:
Geef ruis geen kans!
Elimineer je suf met deze Noise Suppressor.'

En voor als er te veel verschil tussen je hoge en lage geluiden zit:
"Boss CS 3:
Zwakt te harde signalen af en pept te zachte signalen op waardoor je een lekkere lange sustain krijgt. Perfect in combinatie met een mooie overdrive."

Alleen de pedalen van Boss zijn wel aan de dure kant:
Boss NS 2: 89 euro
Boss CS 3: 79 euro

For Those About To Rock... ... We Salute You! || Metal up Your ass! 
dhaarbrink Geplaatst op 31-05-2009, 11:09 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

He mensen, bedankt voor de replies!

Het bleek toch (voornamelijk) een rotte gitarist te zijn :P
Ik had mn volumes zo afgesteld dat mn versterker voor 70-80% openstaat en mn gitaar maar 10% ofzo. Nu mn gitaar bijna vol open gedraaid en de versterker zover dat ik een mooi volume heb, klinkt een heeeel stuk beter!

Ook maar even nieuwe snaren erop gezet, scheelt ook een heleboel, inderdaad weer een stuk meer sustain Maar over die snaren.. ik ga naar de gitaarwinkel zeg dat ik snaren wil hebben voor mn squier zegt de snaren-verkoop-man dat ik dan .09 moet hebben. Prima, jij bent de expert. Maar wat een k*t-snaren! Zijn ook echt wel dunner dan dat er origineel op zat. Wat kan hier de reden van zijn dat hij dit zegt? Kan ik echt maar een bepaalde dikte erop zetten? Ik zou zelf eerder voor .013 kiezen ofzo (heb ik ook op mn western). En die krengen zijn nog grafduur ook vergeleken met snaren voor acoustisch... :S

En wat betreft het aarden.. is dit echt zo belangrijk? Hij is nu inderdaad ongeaard, ik kan hem helaas ook niet aarden, heb geen geaarde stopcontacten.. (oud huis + dito electra).

Heel erg bedankt in ieder geval mensen!

edit: nu met deze snaren heb ik juist enorm last van dat ze tegen de frets aan klapperen, echt mega irritant...

Dit bericht is gewijzigd op 31-05 11:12.

Mesjoggah Geplaatst op 31-05-2009, 12:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

KIjk, een 013 setje zou ik zeker niet op je electrische gitaar zetten, dan kun je van je hals een pijl en boog maken na een paar dagen. Waarschijnlijk heeft er op je gitaar een 010 of 011 setje gezeten en omdat je nu dunnere hebt gekocht is de spanning op de neck lager geworden waardoor deze meer een zgn. backbow heeft gekregen of als je een floyd rose tremolo hebt zal deze ingezakt zijn. zowel de backbow als een evt. floyd kunnen het kletteren veroorzaken omdat je snaren nu veel dichter op de hals staan.

Wesliejj Geplaatst op 23-07-2009, 19:00 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als je een Cube 15 hebt?? Hij is 18 watt. En ja! een geaard stopcontact maakt zeker wat uit, de zoem is dan weg/of een heel stuk minder. Het kan echter ook aan je afstand tussen de snaren en elementen liggen. Hier dan even een uitleg over de afstanden!

Het is standaard zo dat je de elementen afstelt terwijl je de snaar op de laatste fret van de hals ingedrukt houdt.
Bij humbuckers meet je tussen de dikke e en het element (pooltje) dan 2mm en bij de dunne e 1,5mm. Dit is voor beide elementen zo, althans!, luister vooral of het volume voor beide elementen gelijk is. In de praktijk blijkt vaak dat het halselement lager moet worden afgesteld dan het brugelement.

Bij singlecoil is het allemaal wat lastiger omdat daarbij de magneten vaak veel sterker zijn.
Hierdoor kan er stringpull ontstaan, wat zoveel inhoud dat de dikke e-snaar vreselijk gaat rammelen over de hele hals. Deze pickups moeten dus meestal lager staan afgesteld dan humbuckers.

Ik hoop dat ik je hier wel bij heb geholpen

Dit bericht is gewijzigd op 23-07 19:04.

Speel tot je wat wordt! 
amuzes Geplaatst op 02-03-2010, 11:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als je je geluid wilt verbeteren, kun je het beste geen Boss pedalen kopen. Heb zelf geen ervaring met de Noise Supressor, maar wel met veel andere pedalen. Stuk voor stuk nemen ze de sprankeling van het oorspronkelijke geluid weg en maken er een digitaal zooitje van... Ligt er ook aan wat je wilt, natuurlijk. Als je echt een vette sound wil hebben, moet je een goede gitaar, met kwalitatief goed kabels aansluiten op een goede versterker. Probeer het verschil maar eens in een winkel. Pak je huidige set (of iets vergelijkbaars) en speel eens een kwartiertje. Dan wissel je naar een hoogwaardige set en hoor het verschil! Ik was zelf meteen overtuigd en mijn hybride versterker en flut-Ibanez de deur uit gedaan. Uiteraard moet je wel een aanzienlijk bedrag willen investeren, gezien het allemaal duur spul is. Leve de tweedehands markt en internetwinkels! Met je huidige set-up zul je nooit een lekker vol geluid kunnen krijgen, gezien de kwaliteit echt te wensen overlaat...

Grtz

Vintage Modern + ESP 
Jethro Geplaatst op 02-03-2010, 18:51 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoelang speel je al gitaar dan?
Sins net?
Zeker eerst een goedkope gitaar en versterker genome.
Sorry dat ik het zeg maar dat is gewoon brandhout
Als beginner is het nog wel ok hoor ik heb daar echt niks tege ik heb dat zelf ook gehAD.

En wat het is met de Cube versterkers...
Ze zijn nogal snel, sommige begrijpen me misschien wel
Als je dat ding aanzet heb je meteen al een rocksound ( weeeew metallica ! )
Allemaal heel leuk en aardig maar het geluid is ook heel aggressief vindt ik zelf.
Ik ben niet een hardcorefan echt niet dus dit is mijn mening....
Ga een beetje na wat jouw stijl is dan: Ben je een hardcore fan dan heb je de  goede versterker. Maar misschien niet echt de goede gitaar er voor

Dit bericht is gewijzigd op 02-03 18:55.

Het leven is net als een neus haal er uit was er in zit 
Lespaulclassic Geplaatst op 03-03-2010, 00:13 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Jethro, jij lult echt alleen maar onzin volgens mij of niet?

ooit van een gain knop gehoord?

als je de sound te metal achtig vind draai je toch gewoon de gain voor 2/3e weg en dan krijg je ineens een mooi helder geluid ( voor zover dat mogelijk is met een squier strat en een roland cube)

beter houd je dus gewoon je mond dicht als je niet weet waar je het over hebt.

en wtf is een snelle versterker? eentje met raketaandrijving?
gast ga eerst eens zorgen dat je weet waar je over praat voordat je je klep lostrekt.

Dit bericht is gewijzigd op 03-03 00:15.

Brown Sugar! 
Mesjoggah Geplaatst op 03-03-2010, 21:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 02-03-2010, 11:27 amuzes schreef:
Als je je geluid wilt verbeteren, kun je het beste geen Boss pedalen kopen. Heb zelf geen ervaring met de Noise Supressor, maar wel met veel andere pedalen. Stuk voor stuk nemen ze de sprankeling van het oorspronkelijke geluid weg en maken er een digitaal zooitje van... Ligt er ook aan wat je wilt, natuurlijk. Als je echt een vette sound wil hebben, moet je een goede gitaar, met kwalitatief goed kabels aansluiten op een goede versterker. Probeer het verschil maar eens in een winkel. Pak je huidige set (of iets vergelijkbaars) en speel eens een kwartiertje. Dan wissel je naar een hoogwaardige set en hoor het verschil! Ik was zelf meteen overtuigd en mijn hybride versterker en flut-Ibanez de deur uit gedaan. Uiteraard moet je wel een aanzienlijk bedrag willen investeren, gezien het allemaal duur spul is. Leve de tweedehands markt en internetwinkels! Met je huidige set-up zul je nooit een lekker vol geluid kunnen krijgen, gezien de kwaliteit echt te wensen overlaat...

Grtz

Wat een onzin..Boss pedalen maken er niet stuk voor stuk een digitaal zooitje van, de meesten zijn zelfs nog analoog en beschikken over een buffer om het signaal goed te houden, waarom denk je dat  top gitaristen zoals Satriani en Vai o.a. Boss pedaaltjes gebruiken, niet omdat het tone-suckers zijn hoor.
Verder ben ik met je eens dat kwalitatief goede apparatuur je geluid beter maakt.

Punkrocker Geplaatst op 13-03-2010, 22:24 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een NS is zeker aan te raden ik heb de Roland Cube 15x daar heb ik het zelfde probleem mee totdat ik mijn Boss ME-50 kreeg met NS

The six strings of life 
Wesliejj Geplaatst op 05-08-2010, 21:53 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik denk dat je de Cube 15 bedoelt, deze is 18 watt

Dit bericht is aan ''dhaarbrink ''

Dit bericht is gewijzigd op 05-08 21:53.

Speel tot je wat wordt! 
Lespaulclassic Geplaatst op 05-08-2010, 23:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

reageer je altijd in topics die een jaar of ouder zijn?

Brown Sugar! 
Wesliejj Geplaatst op 06-08-2010, 00:13 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik kwam toevallig weer eens bij dit topic uit, maakt het wat uit ??
wist ik veel hoe oud dit topic was:P..

jij nu tog ook ?

Dit bericht is gewijzigd op 06-08 00:13.

Speel tot je wat wordt!