|
Mitch
|
Geplaatst op 21-05-2009, 15:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi.
Ik vroeg me af, is er één of andere speciale knop op je gitaar of zo, om je versterker te laten piepen? Of is dit gewoon een speciale distortion?
En in Metallica - Nothing Else Matters laten ze in de coupletten de 2e gitaar heel lang doorklinken, zonder dat je hoort dat ie de snaar nog 's aanslaat. Hoe doen ze dat in godsnaam?
Dit bericht is gewijzigd op 21-05 15:15.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
And if the band you're in starts playing different tunes, I'll see you on the dark side of the moon. |
|
|
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 23-05-2009, 01:05 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Wat er bedoelt wordt is waarschijnlijk Pinch Harmonics. Bij bepaalde humbuckers heb je dat effect extra erg (b.v. bij de DiMarzio X2N). De truc is dat je op de goede plek de snaar aanslaat en bij het aanslaan je duim (of andere vinger) heel licht langs de snaar veegt. Daarbij wordt een harmonische vervorming waargenomen waardoor de gitaar heel erg piept.
Dus allereerst moet je gitaar het kunnen (niet elke gitaar bevat de juiste humbuckers) en je moet dat plekje weten te vinden. Tis ongeveer net zo vindbaar als de Gspot van een vrouw. Hij bestaat, maar om hem te vinden moet je heeeeel erg je best doen. En stel dat je dat plekje hebt gevonden, dan is het moeilijk om op de juiste plek te blijven, want het is maar een klein plekje. Daarbij is het net zoals bij vrouwen dattie bij de een op de ene plek zit en bij de andere op een ander plekje. En zoals ik al zei, de een is gevoeliger er voor dan de ander, dus of je dat effect daadwerkelijk met jouw gitaar voor elkaar krijgt is maar de vraag.
Dit bericht is gewijzigd op 23-05 01:09.
|
|
|
|
http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mitch
|
Geplaatst op 25-05-2009, 16:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Nou, ik weet niet echt een filmpje ervan..
Het is een beetje moeilijk ook om uit te leggen.. Dat Pinch Harmonics klopt wel, maar het lang door laten klinken zit ik nog een beetje mee.
Maar ik gaf dus als voorbeeld Metallica - Nothing Else Matters, in het couplet. Dan laten ze de 2e gitaar 'oneindig lang' doorklinken zonder dat het geluid zachter wordt/vervaagd en zonder dat hij de snaar nog 's aanslaat.
Dit bericht is gewijzigd op 25-05 16:16.
|
|
|
|
And if the band you're in starts playing different tunes, I'll see you on the dark side of the moon. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|