|
cioola
|
Geplaatst op 13-05-2009, 21:00 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi allemaal !
Ik speel speel zelf al heel wat jaartjes gitaar .. En sinds 4 weken, geef ik 2 vrouwen , uit mijn kerk een zetje in de richting om gitaar te gaan spelen ..
1ste les waren ze er samen, Nu was net één van de damens bij me, voor de tweede keer zeg maar .. en omdat we de vorige keren meer aan het kennis maken waren, en opzoek waren naar vingers voor de eerste paar akkoordjes ..
had ik de gitaren van de damens nog niet echt in handen gehad, maar omdat het stemmen vandaag bij de gitaar van de mevrouw zo rottig ging, wilde ik daar even helpen .. En nu kwam ik tot de ontdekking, dat er op die spaanse/klassieke gitaartje , stalen snaren zitten , voor een western dus. Ik had die combinatie nooit zo gehoord, staal op een klasieker .. vond vorige keer al een vreemd geluid zitten in die gitaar, maar mevrouw zat te ver weg, dus dat het aan de soort snaren lag, was met niet doorgedrongen, hij stemde wel lastig , maar het lukte wel , das eigenlijk vreemd ..
.. Dat Ringetje, waar je normaal die kam doppen opdrukt zit aan de kop vast, en aan de kam zit een vreemd soort knoopje .. Snap nu waarom hij zo rottig stemt ..
Nu was ik als eerste bang voor de hals van die gitaar, dat ging nog goed, maar de bovenkant van de klankkast heeft het zwaar. Stukje klankast op de hoogte van haar kam , komt al aardig omhoog
uitteraard, is mijn dringende advies geweest, zo snel mogelijk Nylon te regelen . en omdat ze nog nooit eerder snaren vervangen heeft, wil ik daar volgende week bij helpen ..
Nu vraag ik me af, kan ik op momend dat ik die snaren ga vervangen problemen verwachten ? Door die stalen snaren, is er behoorlijk wat xtra spanning gekomen , zowel bij de kam als op die hals .. Kan me voorstellen dat als je die spanning eraf haald ( al doe je het snaar voor snaar ) , en er een setje Nylon opzet , hij een soort van de andere kant op wil gaan buigen ..