|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 27-01-2007, 19:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ha Kor,
Waarom alleen Fender of Marshall? Er zijn heel veel andere goede buizen versterkers. Onder meer hebben Peavy, Ampeg en Crate hele goede buizen versterkers, met bij passende speaker kasten. Ook de nieuwe VOX AC 30 (zie mijn test elders op dit forum van de VOX) is een goede blues / jazz & rock buizen combo versterker.
Zoals je wellicht begrepen heb uit mijn diverse publicaties, bouw ik zelf al jaren echte vintage gitaar buizenversterkers, op bestelling. Mijn Eastwood concept is o.a. voor alle type muziek geschikt, omdat vooraf in overleg met de opdrachtgever wordt bepaald, hoe de sound van de versterker op een bepaalde speakerkast / speakers zal moeten klinken. Immers er zijn diverse dominante factoren die belangrijk zijn voor de bepaling van de uiteindelijke klank / sound.
>Zoals: - De gitaar met zijn elementen , single coil, PAF, humbucker, merk en kwaliteit van zowel gitaar als de toegepaste elementen / electronica enz.
>Vervolgens: -Ontwerp schakeling van de buizenversterker, -De toegepaste buizen, -Instelling van de voor / buffer toon trappen en eindtrap, -Maar ook van de gebruikte speakers en speakerkast.
Nu is een echte Gibson ES een kwaliteitsgitaar die een goede versterker met dito speakers / speakerskast verdient. En (dat is mijn mening!) zijn zowel de Marshall modellen en Fender versterkers, die na 1990 zijn gefabriceerd, niet goed genoeg voor je fraaie Gibson ES.
Maar geluid en hoe je geluid beleeft, is natuurlijk ook kwestie van persoonlijke smaak.
Succes met het vinden van de juiste versterker! Groeten, Jaap Eastwood Amplification Amersfoort.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|