Fabolouz Geplaatst op 19-04-2009, 18:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb net een nieuwe band, en de bassist heeft maar één versterker. Weet iemand een lekker goedkoop versterkertje voor in de oefenruimte?

meld dit bericht aan een moderator

Ruudalberink Geplaatst op 20-04-2009, 17:55 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Moet 't boven de drummer uitkomen? Welke versterkers hebben de 'gewone' gitaristen?

Fabolouz Geplaatst op 23-04-2009, 20:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

We spelen bij mij in de huiskamer, en dus maken we niet te veel herrie. De drummer speelt op een klein elektrisch drumkitje, dus daar hoeven we niet al te veel rekening mee te houden, volume kan aangepast worden. Ik speel zelf op een 50W valveking, maar dan wel op z'n zachtst. Maar je kan toch, als sound niet uitmaakt, je bass ook in een gitaarversterker steken? Of beschadig je hem dan?

oldyoung Geplaatst op 24-04-2009, 01:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dan moet je ongeveer aan 50 watt ruim genoeg hebben.
Plug je de bas in een gitaaramp dan loop je de kans dat je by het minste of geringste de speakers er uit blaast of minimaal beschadigt.
Maar volgens my moet je met een goeie 150 euro wel aan een basversterker kunnen komen. Anders even marktplaats op.

Siempie666 Geplaatst op 24-04-2009, 11:46 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Ik zou niet de bas in je gitaarversterker steken. Doe het volume een keer fout en je versterker is kapot..
Wij hebben voor de bassist een klein Harley Bentonversterkertje. Geen echte kwaliteit en zo, maar je hoeft er dus ook niet naar om te kijken en voor de 50 euro (of zo) is dat wel prettig.

oldyoung Geplaatst op 24-04-2009, 17:23 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat is pakweg 100 euris prettiger!

Fabolouz Geplaatst op 27-04-2009, 09:01 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb nog een klein behringer versterkertje staan die ik heel kut vind, dus als hij die opblaast dan is het niet erg. Maar wat kun je doen om te zorgen dat je dat ding niet opblaast? Volume op je bass op z'n laagst zetten ofzo?

Mckaamos Geplaatst op 25-05-2009, 00:50 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Zoek eens naar Kustom. Heeft basversterkers onder de 100 euro. Vriend van me heeft er een. Klink best aardig voor zo'n goedkoop ding.

http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 
Nigel Geplaatst op 25-05-2009, 17:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je blaast niet zosnel dat ding op, en ik heb ook een behringer bass versterker en die bevalt me prima, ik heb hem altijd op zn hardst en af en toe overclock ik em met een pedaal dat ie nog harder gaat, hij is na een jaar nog niet stuk

(20watt trouwens)

Dit bericht is gewijzigd op 25-05 17:31.

Siempie666 Geplaatst op 25-05-2009, 18:58 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Op 25-05-2009, 17:30 Nigel schreef:
Je blaast niet zosnel dat ding op, en ik heb ook een behringer bass versterker en die bevalt me prima, ik heb hem altijd op zn hardst en af en toe overclock ik em met een pedaal dat ie nog harder gaat, hij is na een jaar nog niet stuk

(20watt trouwens)

Dit bericht is gewijzigd op 25-05 17:31.

Ja, maar hier gaat het over een gitaarversterker

roy-sn Geplaatst op 29-05-2009, 22:52 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Kijk eens bij een muziek winkeltje daar vind je zoveel goedkope kleine versterkers.
Maar in ieder geval geen stagg fame of behringer kopen dat is wel goedkoop maar zo kapot.
Maar bijvoorbeeld fender of peavey hebben kleine goedkope en goede kwaliteit versterkers os ik heb nu al 3 jaar een adonis versterker maar dat merk vind je moeilijk onbekend maar voor te oefenen goed genoegd