floris Geplaatst op 31-03-2009, 19:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

is een midi kabel hetzelfde als een din kabel???
ik heb deze namelijk nodig om mn gitaar aan te sluiten op mn stereo

groet Floris

meld dit bericht aan een moderator

Mckaamos Geplaatst op 01-04-2009, 10:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 31-03-2009, 19:12 floris schreef:
is een midi kabel hetzelfde als een din kabel???
ik heb deze namelijk nodig om mn gitaar aan te sluiten op mn stereo

groet Floris

Uhm, gitaar via MIDI aan je stereo?
Je gitaar heeft hoogstwaarschijnlijk geen MIDI ondersteuning en gebruikt gewoon een 6.3mm Jack aansluiting (Quarter Inch Jack).
De meeste stereo's hebben Tulp aansluitingen voor audio-in en audio-out.

DIN werdt vroeger gebruikt voor stereo's (en dan heb ik het over de jaren 50/60), dus de kans dat je dat nu nog nodig hebt is heel klein.
En zelfs heb je een DIN aansluiting op je stereo, dan is de pin-out van een voor MIDI bedoelde DIN kabel mogelijk anders en kan je er iets mee slopen.

Waar het op neer komt is dat je met geen mogelijkheid een DIN stekker in je gitaar gaat krijgen, tenzij het een superdure met speciale MIDI apparatuur is. Dan past de stekker wel, maar je stereo zal nooit MIDI spreken (digitaal taaltje enzo, doen stereo's niet aan). Dus dat werkt niet.

De andere optie is dat je een heeeeeeel erg oude stereo hebt, maar een DIN stekker krijg je niet in je gitaar. Dan zou het vanuit je versterker moeten komen, maar dan is het waarschijnlijk een MIDI doorluspoort, en daar komt geen audio uit.
MIDI op je gitaarversterker wordt in de regel gebruikt om een effectenprocessor aan te sturen, gezien je met MIDI ook effectensystemen kan besturen.

Ik denk dat je het beste een 6.3mm Jack naar 2xTulp kan zoeken, en dan de audio-out van je gitaarversterker naar je stereo doen. Vooral niet direct je gitaar in de stereo. Klinkt nergens naar en blaas wss de ingang op.

http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 
floris Geplaatst op 01-04-2009, 18:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

jawel ik heb wel zo'n kabel nodig.
ik wil me gitaar namelijk op mn stereo aansluiten.
ik een philips mfb setje met nog een din ausluiting. is wel oud maar hij geeft echt heerlijk geluid. ik heb al een kabeltje die een 6.3 mm jack omzet naar female din. nu heb ik alleen nog een goede din kabel nodig. maar goede din kabels zijn nauwelijks te krijgen. dus vroeg ik me af of din kabels hetzelfde zijn als midi kabels. ze zien er namelijk wel hetzelfde uit

groet floris