|
|
|
|
|
|
|
|
|
jniet
|
Geplaatst op 01-04-2009, 00:01 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi,
Die heb je wel nodig. Als je goede kwaliteit wil krijgen en geen vertraging dan is het zeer wenselijk om een externe geluidskaart aan te schaffen. Onboard geluidskaarten zijn in de meeste gevallen niet of minder geschikt om audiosignalen op te nemen. Daarnaast heb je een Asio driver nodig. Die wordt meegeleverd met je geluidskaart. Eventueel ook gratis te downloaden via Asio4all.
Als je via USB wilt let er dan op dat je USB 2.0 koopt. I.v.m. Latacy, dit moet er expliciet bijvermeld staan. Als het er niet staat ga er dan maar vanuit dat het nog USB 1.1 aansluiting is en dan heb je last van vertaging (latacy)
Goede geluidskaarten zijn: Tascam US 122 € 139,-- bij http://www.thomann.de EMU 0202 € 98,-- bij thomann
Op de Tascam zit ook een midi aansluiting, als je keyboard midi aansluitingen heeft kun je dus ook je keyboard via de midi poort aan je PC hangen.
Trouwens een externe geluidskaart heeft ook meestal direct monitoring en zorgt ervoor dat je geen echo krijgt tijdens het opnemen. Ook verbruikt een externe geluidskaart minder CPU iets wat heel belangerijk is bij Audioopname.
Succes Johan
Dit bericht is gewijzigd op 01-04 00:01.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
www.myspace.com/johandeniet |
|
|
|
|
|
|
jniet
|
Geplaatst op 02-04-2009, 21:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi,
Ik ken het Boss pedaal niet exact. Ik heb zelf een Zoom G.1.2.u pedaal met audiointerface, echter deze is USB 1.1 en dan heb je als je "gelaagd" wil opnemen, bijvoorbeeld eerst slaggitaar en dan een solo last van vertaging.
Ik heb toen dus een EMU 0202 USB 2.0 gekocht. En geen last van vertraging.
Inmiddels werk ik trouwens met een 8 kanaals USB interface waardoor ik een hele band kan opnemen.
Als ik je mag adviseren, koop een losse audiointerface en niet eentje in een pedaal.
Groet Johan
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
www.myspace.com/johandeniet |
|
|
|
|
|