|
Debbie
|
Geplaatst op 20-12-2008, 10:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik speel met een plectrum van de band van de leraar die k eerst op school had voor muziek... :P (Roadkill) ooit eens een keer een keer een paar plectra van m gehad heb ff vergeleken met me andere plectra.. en volgens mij is t 0.73... niet van die nylon maar dat andere spul.. weet ff niet meer hoe t heet... xD
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
'Guitar is the easiest instrument to play poorly and the most difficult instrument to play well' |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sinti
|
Geplaatst op 04-02-2009, 23:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
wij spelen zelf met dikke plectrums rond de 4 mm soms nog dikker dat legt ook aan de stijl wat je speelt wij spelen hotclub muziek django reinhardt, ik weet niet of ik het hier mag vermelden maar we produceren zelf plectrums zelfs met fotos er in van 0,5 tot 5mm 1 belangrijk ding een goed plectrum mag niet tikken op je snaren vaak hoor je vooral eerst de plectrum en dan de toon dat is niet nodig , vorr vragen kan je altijd een bericht sturen ook over gitaren
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grumbkow
|
Geplaatst op 10-04-2010, 17:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb zo ongeveer 200 plectrums liggen.
Verschillende maten diktes kleurtjes zelfs zelf ontworpen plectrums.
het plectrum wat je het meest gebruikt ligt aan jezelf maar er zijn gewoon bepaalde nummers of manieren van spelen waarbij je liever een andere pakt.
Als ik bijvoorbeeld Wonderwall - Oasis speel op de acoustische dan pak ik een 0.60 omdat dit gewoon een heelrijk zacht geluid geeft. Speel ik echter een nummer van machine head pak ik een 1.00
Dit soort dingen ga je vanzelf merken in de loop van de tijd 
|
|
|
|
|
|
|
Grumbkow
|
Geplaatst op 10-04-2010, 17:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Zoals ik hierboven ook heb gemeld is een plectrum niet goed of slecht. Keihard raggen met een 2.00 bas plectrum op een acoustische gitaar met snaren van 0.10 mm is echter een slecht idee maar alles gaat om je gevoel.
Als jij een .47 mooier vind klinken bij een nummer dan een 0.70 speel dan met die 0.47 Keus is aan jou.
Tokkelen bijvoorbeeld met een 0.47 is een slecht idee. Dunne plectrums buigen nogal snel en als je dan gaat tokkelen heb je kans dat een aantal noten er niet lekker uit komen
|
|
|
|
|
|