|
Joris
|
Geplaatst op 09-01-2007, 16:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
omdat ik er wel wat over gelezen heb op het forum, hier stukje over plectrums. ik speel nog niet zo lang gitaar. ben aangeraden om dun te beginnen. maar ben al snel overgegaan op redelijk dikke plectrum: dunlop 208 . ben eigenlijk benieuwd of er veel meer mensen zijn die een dikke plektrum gebruiken. vermeld pleas ook even waarom je plectrum kiest. voor mij geld: ik heb versterker vaak niet zo hard staan, dan kwam mijn getik van mn plektrum ook te erg naar voren. verder vind ik het mooi dat dikkere plektrum wat dieper/lager klinkt.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Brillie
|
Geplaatst op 28-02-2007, 12:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Plectrum is inderdaad iets wat je persoonlijk kiest, vanwege je eigen voorkeur en dus wat je zelf fijn vindt.
Ik zelf speel: Jim Dunlop 0.73 mm Dit is althans het gevaal bij de meeste nummers die ik speel, vooral het wat snellere werk. Deze plectrums liggen lekker in de vingers, en vormen ook iets mee. En ik kan met deze plectrums af en toe zo'n lekkere hoge boventoon spelen, met andere plectrums heb ik het hier wat lastiger mee.
Bij clean, en akoestische gitaar gebruik ik: Fender HEavy of Extra Hvy Met deze plectrums vindt ik dat je de snaren mooi aanslaat, en de aanslagen zijn ook eerder even hard, omdat het zo'n stijve plectrum is.
|
|
|
|
Give the gun a spin, as soon as the spinning stops, now the game starts in -Dave Mustaine- |
|
|
|
|
Marth
|
Geplaatst op 02-03-2007, 22:13 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb denk ik wel dik 40 plectrums... Maar de helft ligt ergens op mijn kamer versprijt... onder de bank... onder me bed... in me gitaar zelf.... Maar voor elke stijl muziek vat ik een ander plectrum, voor QOTSA bijvoorbeeld een dikkere (1.00mm tot 2.00 mm) en doe ik wat spaanse muziek op me acoustische dan neem ik een vrij dunne (0.60 - 0.80)...
Maar wat jij het fijnste vindt moet je zelf ontdekken... Laters
|
|
|
|
Merde! |
|
|
|
|
|
|
marije
|
Geplaatst op 25-08-2007, 15:30 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik spaar plectrums, heb er intussen al 27.. Je merkt wel verschil, mijn voorkeur gaat naar een dunne plectrum uit. Wat je ook kan kopen, is een plectrum waar een 'sneetje' inzit zodat het stuk wat je vast hebt stil blijft zitten tussen je vingers zitten en het onderste deel soepel heen en weer kan bewegen. Maar het is natuurlijk waar je voorkeur naar uitgaat en het is ook belangrijk wat voor soort muziek je speelt. Je kan je plectrum daar op aanpassen.. Nou, dat was het
Xx Marije
|
|
|
|
|
|
|
Kostas
|
Geplaatst op 27-09-2007, 23:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hey Joris,
I play 'wegen' picks, I think they are 3 mm. I play with them, because the sound is more round, more full and more middle. It helps also to get more sweep on the strings. Also these picks have profile (lines) on them, so you can hold them better. But you can't buy them everywhere. Best is to find a place who is specialized in gipsy jazz guitars, or to visit the 'wegen' picks website! Goodluck
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wvw
|
Geplaatst op 17-12-2007, 13:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Vind ik ook Ruud ikzelf speel slag-gitaar in onze bende. Ikzelf gebruik altijd de rooie Dunlop .50 Ook accoustisch en bassen doe je met je vingers vlgs m'n bas-maat
Oh ja op het Ibanessie o.10 en de tele o.11 S.I.T. snaren (echt goed) acc. o.11 S.I.T.
In het begin deden m'n vingers zo'n pijn op de acc. maar toen heeft m'n tech-maat de gitaar afgesteld en de snaren naar beneden gebracht en toen was het over. Heerlijk gitaarje nu, afstelling is het tover-woord ook electrisch
Dit bericht is gewijzigd op 17-12 13:46.
|
|
|
|
The South Will ROCK a.GAIN !! |
|
|
|
|
|
|