coen Geplaatst op 25-03-2009, 19:25 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik ben dus van plan om wat liedjes te maken, of coveren dan op te nemen en dan op youtube zetten, maar hoe krijg je daarmee de beste geluids-kwaliteit?(het moet niet te duur worden) er zit een mic. in me laptop, maar geen cam.

Coen

meld dit bericht aan een moderator

Als je als verkeerdeelnemer moet blazen, zet dan je bril af want dat scheelt al 2 glazen. 
Redhandshredder Geplaatst op 25-03-2009, 20:44 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mic reageert meestal te langzaam als je een normale geluidskaart hebt. Kijk eens op m-audio websites

FUCKUALL! 
coen Geplaatst op 25-03-2009, 21:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

bedankt  

Als je als verkeerdeelnemer moet blazen, zet dan je bril af want dat scheelt al 2 glazen. 
jniet Geplaatst op 26-03-2009, 10:00 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Coen,

Als je zelf liedjes op wil nemen (wat ik zelf zeer regelmatig doe) kun je het beste een externe geluidskaart aanschaffen. Ik neem aan dat je op je computer wil opnemen.

In principe heb je om te starten maar drie dingen nodig.
1
een computerprogramma, een hele goede en goedkope is http://www.reaper.fm is gratis te downloaden en te gebruiken, na een maand kun je een licensie kopen voor € 36,--
2
externe geluidskaart: ik ga ervan uit dat je via USB op je pc op wil nemen:
je moet het volgende goed in de gaten houden: koop altijd USB 2.0 en geen USB 1.1 en geen troep van Behringer. Aanraders zijn
Tascam US 122 € 139,-- bij Thomann.de
EMU 0202 (heb ik nog liggen thuis)
Er zijn nog wat meer merken. Deze interfaces hebben twee inputs en je gitaar kan in principe direct ingeplugd worden.
3
Minimaal een goede koptelefoon, het liefst een paar goede monitoren, maar dan ben je c.a. € 300 kwijt Alesis MK1 II active monitoren zijn top

Als je meer wil weten hoor ik het wel.

groet Johan

www.myspace.com/johandeniet 
coen Geplaatst op 26-03-2009, 20:13 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hoi,

bedankt...ik ga deze optie tegenover wat andere leggen en ik zie wel wat het wordt....

Coen

feroxd Geplaatst op 14-04-2009, 17:22 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb ff een website gemaakt met info over de basis van het opnemen. Gesneden koek voor de meesten onder jullie waarschijnlijk, maar misschien voor de beginners toch wel aangenaam. Neem ff een kijkje zou ik zeggen!

http://www.zelfmuziekopnemen.nl

Succes!