punkwitch Geplaatst op 25-03-2009, 10:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ben al een tijdje op zoek naar een Ibanez Talman en dan de paarse dames variant. Nou ben ik er inmiddels achter dat hij in Nederland dus gewoon niet leverbaar is. MAAAAAAAAAR tot mijn grote vreugde wel in Engeland.
Het gaat om deze gitaar http://www.guitarguitar.co.uk/acous...ars_detail.asp?stock=07112214095538
Stel...ik bestel er twee. Heeft iemand dan enig idee wat me dat gaat kosten aan invoerrechten enzo? En zou het een beetje vertrouwd zijn om die dingen te versturen?
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er nog meer mensen ervaring hebben met deze manier van versturen en in wat voor staat de gitaar uiteindelijk bij je thuis kwam.
Nou ja..ik hoop dat er iemand is die kan helpen.
Groetjes, Inge

meld dit bericht aan een moderator

Mckaamos Geplaatst op 25-03-2009, 10:18 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-03-2009, 10:15 punkwitch schreef:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een Ibanez Talman en dan de paarse dames variant. Nou ben ik er inmiddels achter dat hij in Nederland dus gewoon niet leverbaar is. MAAAAAAAAAR tot mijn grote vreugde wel in Engeland.
Het gaat om deze gitaar http://www.guitarguitar.co.uk/...etail.asp?stock=07112214095538
Stel...ik bestel er twee. Heeft iemand dan enig idee wat me dat gaat kosten aan invoerrechten enzo? En zou het een beetje vertrouwd zijn om die dingen te versturen?
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er nog meer mensen ervaring hebben met deze manier van versturen en in wat voor staat de gitaar uiteindelijk bij je thuis kwam.
Nou ja..ik hoop dat er iemand is die kan helpen.
Groetjes, Inge

Invoerrechten? als de Douane je pakje er uit vist betaal je 19% belasting en een douaneheffing van 15 euro oid.
Maja, een gitaar over zo'n afstand laten verschepen lijkt mij behoorlijk risicovol. Je hebt dan echt wel verzekerd transport nodig en dat kan wel eens aan de prijs zijn voor een groot zwaar ding als een gitaar.

http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 
Mesjoggah Geplaatst op 25-03-2009, 17:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Engeland is Europa, niks geen douane of btw! Gewoon bestellen dat ding, Coen heeft het ook net gedaan en een tijdje terug hadden we hier ook een dame die een gitaar (epiphone les paul0 uit engeland heeft laten komen, bij Coen waren de verzendkosten 90 euro en bij die dame 63 euro dacht ik, dat moet je even navragen.

Maar het is dus goed te doen.

punkwitch Geplaatst op 25-03-2009, 23:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Super! Bedankt voor je advies en ik ga t proberen.
Het is absoluut de moeite waard in ieder geval want ik ben helemaal in love met dat ding. En mijn oude richwood is ook wel aan vervanging toe zo langzamerhand.

vinkske Geplaatst op 27-03-2009, 00:29 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb 2 gitaren (verschillend) uit Amerika over laten komen, maar dat is geen EU dus ik weet niet of je er iets aan hebt.

De invoerwaarde van die gitaren had de verkoper op 300,- gezet en ze ingevoerd als zijnde 2e hands (ook al waren ze helemaal nieuw!), daar moest ik 6% over betalen. Daarnaast heb je nog de gebruikelijke kosten, zoals inklaringskosten € 16,75 (hetgeen wat je betaalt omdat de douane gewoon zijn werk doet). Ik heb uit Amerika in totaal zo'n 70 - 80,- per gitaar aan invoerkosten betaald...

Maar nogmaals: dit is Amerika, ik heb geen flauw idee of dat verschilt met Engeland / EU...

Met Engeland: let wel op, je vergist je snel in de bedragen van ponden en euro's, zorg dat je het goed uitrekent voor je bestelt!

For those about to rock.... We salute you! 
Ee1965 Geplaatst op 27-03-2009, 20:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb een gitaar uit Frankrijk laten komen, 11 euro transportkosten. Kijk dat was nog eens wat en ook alles zonder problemen met BTW en invoer. Die regelgeving is allang verlaten, men gaat er vanuit dat binnen de EU ergens BTW wordt betaald en daarmee is de kous er af. Geluk voor ons allen dus.