Harrie Geplaatst op 21-03-2009, 17:26 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wil even iets kwijt over een apparaatje dat ik vandaag kocht. Wellicht kennnen de meesten onder jullie het al, maar voor sommigen (zoals ikzelf) zal het onbekend zijn. Het is de Vox AMPlug, een klein dingetje dat je inplaats van een kabel in je elektrische gitaar plugt. Koptelefoon erin en je hebt een geweldig geluid! Ideaal voor als je uit logeren of op vakantie gaat, je neemt je gitaar mee, maar geen gesleep met een versterker. Het kleinood kost rond de 40 euro, 2 AAA batterijen erin en spelen maar! Van harte aanbevolen!  

meld dit bericht aan een moderator

vinkske Geplaatst op 21-03-2009, 19:26 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Welke heb je?! Heb het artikel gezien in "de gitarist" en het lijkt ideaal! Net ff ge-googled en dat ziet er ook wel goed uit moet ik zeggen, maar ik ben benieuwd naar het verschil tussen de lead en de classic rock uitvoering... Heb je ze toevallig allebei geprobeerd?

Ik zit er aan te denken dat zoiets inderdaad altijd handig is dus dat ik er ook maar één via internet laat komen, maar werkt het echt zo ideaal als het lijkt? Kun je het volume goed regelen zonder teveel toon te verliezen?

Wilde net toevallig een post gaan plaatsen of iemand er ervaring mee had....

For those about to rock.... We salute you! 
Siempie666 Geplaatst op 21-03-2009, 19:34 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Ik zit er al een tijd naar te kijken en ik wil er 1 op vakantie. Ik kan alleen nergens echt de verschillen tussen al die versies vinden.

Harrie Geplaatst op 21-03-2009, 20:16 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Moet eerlijk zeggen dat ik het verschil tussen de versies van de Amplug niet weet...  Ik hou van het pure geluid dus voor mij was de keuze snel gemaakt, de AC30. Ook verkrijgbaar is de classic rock, metal en lead. Misschien kun je die bij je local dealer uitproberen, maar het AC30 geluid was me al bekend van mijn Vox combo. Vandaar mijn keuze. Verder raad ik je nog aan te kijken waar je dit dingetje koopt, ik kocht het bij Feedback in Rotterdam, maar ik bleek toch 6 euro duurder uit te zijn dan bij Rockpalace... dus ff kijken... Was overigens de eerste keer dat ik bij Feedback kwam. Grote keuze, dat wel... maar vond het een vreemde winkel. Erg donker, en zeker niet de goedkoopste. Personeel vond ik verder wel ok. Maar dit is misschien persoonlijk...

Harrie Geplaatst op 21-03-2009, 21:21 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 21-03-2009, 19:26 vinkske schreef:
Welke heb je?! Heb het artikel gezien in "de gitarist" en het lijkt ideaal! Net ff ge-googled en dat ziet er ook wel goed uit moet ik zeggen, maar ik ben benieuwd naar het verschil tussen de lead en de classic rock uitvoering... Heb je ze toevallig allebei geprobeerd?

Ik zit er aan te denken dat zoiets inderdaad altijd handig is dus dat ik er ook maar één via internet laat komen, maar werkt het echt zo ideaal als het lijkt? Kun je het volume goed regelen zonder teveel toon te verliezen?

Wilde net toevallig een post gaan plaatsen of iemand er ervaring mee had....

Moet eerlijk zeggen dat ik niet veel ervaring op het gebied van geluid en versterkers heb, maar ben heel tevreden met het geluid van de AMPlug AC30, ik  gebruik een sennheiser HD457 koptelefoon. Je eigen versterker zal altijd beter klinken, maar dat zal duidelijk zijn. Is tenslotte voor nood, wanneer je geen versterker kunt gebruiken. Ik vind het lekker klinken en ben heel tevreden...  

Redhandshredder Geplaatst op 22-03-2009, 11:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het verschil zit 'm in de effecten. Je hebt bijv. een metal uitvoering en een rock uitvoering ac30 als ik me niet vergis. De metal uitvoering zal dus veel meer scheur hebben.

FUCKUALL! 
vinkske Geplaatst op 29-04-2009, 20:38 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ff update: ik heb een maandje nou de AC30 in huis, en het werkt heel handig en klinkt goed! Ik heb de lead nooit geprobeerd, misschien dat die nog wel beter zou klinken...

De AC30 is goed, maar ik vind het "scheur" vrij weinig, maar verder bevalt hij prima! Lekker handig, compact, ideaal om mee te nemen...

Overigens kun je op de site van vox de geluiden beluisteren voor je er één koopt!

For those about to rock.... We salute you!