Lespaulclassic Geplaatst op 19-03-2009, 19:17 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo mensen,

Ik ben momenteel ff aan het kijken voor een draadloos setje voor mijn gitaren ik ben het een beetje zat om telkens te ver te lopen en dat mijn kabel dr dan uitknalt ofzo dus tijd voor draadloos

ik vroeg me af of hier mensen zijn met ervaring daarmee en of ze weten waar ik zoal op moet letten. ik had een mooi setje gezien van Samson voor 269

http://www.n-joymusic.nl/samson-al77gtg-p-35746.html

weet iemand van jullie of dit wat is?

groeten,

Lespaulclassic.

meld dit bericht aan een moderator

Brown Sugar! 
Siempie666 Geplaatst op 19-03-2009, 19:38 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Kan je dan niet beter zo'n kabel van 9 meter of zo nemen? Dit gaat ook veel tijd kosten, hoor. Mss handig on stage, maar voor thuisgebruik lijkt het mij meer tijd gaan kosten.

Lespaulclassic Geplaatst op 19-03-2009, 19:44 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

nee het is ook puur voor op het podium

Brown Sugar! 
vinkske Geplaatst op 21-03-2009, 19:35 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Speel zelf ook al jaren draadloos en er is niks idealer dan tijdens een optreden zonder zorgen van een drumpodium af te springen, de zaal in de rennen om mee te feesten of alvast richting de plee te lopen terwijl je speelt! Ik heb wel es van andere gitaristen gehoord dat ze vonden dat ze signaal verlies hadden, maar dat is echt gelul! Met een goeie zender en een fatsoenlijke heb je daar totaal geen last van, en klinkt het heerlijk.

Ik speel alleen zelf met een sennheiser die ietsje duurder was, dus ik weet niet of dit goed is of niet. Ze hebben mij altijd voorgehouden dat de range van de frequentie die hij aankan groot genoeg moet zijn en dat je goed de afstand tussen zender en ontvanger langs moet checken, die moet ook voldoende zijn.

Je hoort ook wel oorlogsverhalen over zenders die storen omdat ze elkaar in de weg zitten maar ook dat valt reuze mee, wij hebben 5x in-ear, 3x draadloos systeem voor gitaar en 2x draadloos voor zang --> is geen probleem!

Ow enne tip: wissel op tijd van batterijen! Tis echt lastig als je tijdens het spelen ineens wegvalt omdat je batterij leeg blijkt te zijn...

For those about to rock.... We salute you! 
Lespaulclassic Geplaatst op 22-03-2009, 03:17 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

hoe duur was die senheiser?

budget is opzich geen probleem spaar ik wel wat langer door ofzo. heb nu een goede line up en dat wil ik zo houden en geen budget spul ertussen.

idd denk dat je met draadloos gewoon iets meer kunt spelen met het publiek enzo en je hoeft niet bang te zijn dat je over je kabel struikelt ofzo

grts,

lespaulclassic

Brown Sugar! 
vinkske Geplaatst op 22-03-2009, 13:49 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Die ik heb is wel wat verouderd, en ik geloof dat mijn vorige band hem voor iets van € 750,- bij Feedback gekocht had een paar jaar terug. Ik heb hier gewoon geluk mee gehad, want de band is gestopt en de apparatuur hebben we onder de muzikanten verdeeld, dus ik heb deze mee kunnen nemen! Dus eigenlijk heb ik 'm niet gekocht, maar door optredens verdiend, zeg maar...

Deze ziet er op het eerste oog hetzelfde uit:
http:// http://www.thomann.de/nl/sennheiser_ew_372_g2eband.htm

Voor zover ik de functies en bandbreedte zie denk ik dat deze het meest overeenkomt, hiermee heb je gewoon goed geluid.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet of het heel veel uitmaakt of je de goedkopere pakt van 450,-. Ik zie wel veel verschillen met de frequenties die de goedkopere aankan (die heeft de helft van het bereik, en dan de D uitvoering voor de lagere frequenties en de E uitvoering voor de hogere frequenties), maar volgens mij maakt dat eigenlijk alleen uit als je met veel zenders bij elkaar zit en je een andere frequentie kunt kiezen als je elkaars signaal of storing oppikt.

Maar dat laatste weet ik niet zeker, dat zou je ff aan een geluidsman of zo moeten navragen! Ik weet dat dit van mij perfect werkt en het ook alleen de performance ten goede komt dat je niet aan een kabel vast zit!

Lespaulclassic Geplaatst op 22-03-2009, 18:10 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik ga binnenkort wel ff naar een zaak en probeer ik even het een en ander uit.

maakt het trouwens nog uit dat je kwaliteits verlies hebt ofzo? ik bedoel sommige kabels klinken ook beter dan de andere

Brown Sugar! 
vinkske Geplaatst op 22-03-2009, 22:34 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik merk er niks van! Ik wel een goeie kabel van mijn ontvanger naar de versterker, én natuurlijk gewoon een goeie zender. Ik hoor zelf geen verschil of ik de kabel gebruik of de zender, maar dat ligt dus voor een groot gedeelte ook aan kwaliteit van je draadloos systeem.

Ik merk er ook niks van als ik aan de andere kant van een zaal sta of zo, geluid blijft prima!

Enige waar je rekening mee moet houden als je verder weggaat is dat er een vertraging zit tussen het geluid wat je hoort en wat je speelt, maar da's alleen als je echt een meter of 50 weg bent van je versterker...

vinkske Geplaatst op 02-04-2009, 23:06 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

En heb je al wat getest??? Ben benieuwd wat je ervan vindt...

Siempie666 Geplaatst op 03-04-2009, 14:59 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Ik heb afgelopen dinsdag een draadloze Sennheiser microfoon gebruikt en die werkte perfect. Lekker makkelijk en geweldige kwaliteit. Hij was niet voor de gitaar bedoeld en ook weet ik de prijs niet, maar mss kan het je helpen

Lespaulclassic Geplaatst op 07-04-2009, 13:52 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ben er helaas nog even niet aan toegekomen maar het staat min of meer boven aan mijn to do list.

alleen gaat het er binnenkort ook niet echt van komen omdat er examens aan komen

maar als dat achter de rug is dan ga ik er mee aan de slag

Brown Sugar! 
vinkske Geplaatst op 26-04-2009, 13:15 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mijn sennheiser is momenteel ff in reparatie (grrrmmbblll, viel tijdens een optreden uit tijdens de solo van "still got the blues" --> zeg maar het ergste *^#$@*&^*&@#^$moment dat dat kan gebeuren!) en ik wacht ff af wat dat gaat doen. In de tussentijd speel ik op het - bijzonder goedkope - draadloos systeem van de slaggitarist van onze band (die doet voornamelijk toetsen en mist hem dus niet zo erg hard), maar ook met een goedkoop setje van nog geen € 150,- werkt het prima op het podium! Dadelijk weer vlammen in een feesttent! Bij de vorige optrednes merkte ik niks aan mijn geluidskwaliteit, valt me niet tegen...

Deze oude sennheiser heb ik al een aantal jaar in gebruik, en ik hoop dat de bodypack gemaakt kan worden, want dat is dan weer het nadeel, een nieuwe bodypack van sennheiser kost € 250,- ex btw. Overigens de eerste keer dat er iets aan is, is door de regel heel erg betrouwbaar, wat ik van dat goedkope setje nog niet weet, ik hou voor de zekerheid een kabel van 9 meter bij de hand dat ik op élk moment in kan pluggen als goedkope setje het begeeft!

vinkske Geplaatst op 24-05-2009, 12:27 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ff belangrijk:

Bij het optreden van afgelopen donderdag kwam onze geluidsman ermee aan zetten dat de frequenties waarmee de huidige draadloze systemen werken gaan verdwijnen over 2 jaar, ofwel: dan zijn de huidige draadloze systeem niet meer te gebruiken! Schijnt iets te zijn dat de frequenties verkocht zijn om landelijk mobiel internet te gaan dekken, of zo iets...

Ik heb zelf al es ff zitten rondkijken en volgens mij gaat straks line 6 met een nieuw type komen om dat op te lossen (G30 ongeveer 250 euro), maar ik zou als ik jullie was ff wachten met investeren, beetje zonde als je het straks weg kunt gooien! Wat ik overigens niet hoop, want dan gaat zowel mijn draadloos gitaarsysteem, als mijn in-ear niet meer werken.....