|
|
|
|
|
|
|
Debbie
|
Geplaatst op 03-03-2009, 10:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
meestal bladmuziek met tabs eronder... gewoon via guitarpro en/of powertab. 'k kan noten lezen en tabs... maar noten vind k persoonlijk prettiger.. het duurt wel langer... maar je kent het wel gelijk en je kanh et ritme zien als je er even niet uitkomt... vooral bij snellere nummers is dat makkelijk, of nummers waar een ander instrument overheerst.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
'Guitar is the easiest instrument to play poorly and the most difficult instrument to play well' |
|
|
Ee1965
|
Geplaatst op 03-03-2009, 22:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Kan zelf geen noten lezen, nooit gekund. Hebben al veel mensen me geprobeerd te leren lezen, maar nog nooit gelukt. Ik snap het systeem (ben een Beta wetenschapper) maar kan er niet mee overweg. Tabs snap ik wel maar snap nog steeds niet waar nu ineens de Ebassnaar onder moet zitten in de tabs terwijl die op de gitaar boven zit. Kennelijk moet het moeilijk. Akkoorden schema´s helpen me goed en via Youtube de nummers horen en gespeeld zien worden helpt mij ook. Net Heart of Gold van Neil Young er in geprakt als eerste nummer na 2 maanden beginnen. Het gaat de goede kant op............
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Siempie666
|
Geplaatst op 29-06-2009, 19:57 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Op 29-06-2009, 19:54 Fabolouz schreef:
Als ik een makkelijk riffje instudeer (zoals die van Spoonman van Soundgarden) probeer ik het op gehoor. Dat duurt misschien ietsje langer, maar dan weet je tenminste dat het goed is (90% van de tabs klopt niet) en het is een goede oefening.
|
Ik ben het met je eens dat het een goede oefening is, maar je eerste redenatie klopt niet. Ik geloof niet dat 90% van de tabs niet klopt, omdat dat zou betekenen dat 10% van de mensen die tabt niet weet wat hij of zij aan het doen is, terwijl je ook zegt dat als je het zelf doet je zeker weet dat het goed is. Dit zou kunnen betekenen dat je zelf juist niet hoort wat het is en de tabs juist wel goed kunnen zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|