Guitargirl Geplaatst op 20-01-2009, 16:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een elektrische gitaar gekocht ( ik had al een aantal jaar een akoestische), maar ik heb nog nooit les gehad.

Nu heb ik mezelf een beetje aangeleerd om te spelen, en ga ik auditie doen om op muziekavonden op mijn school Nothing Else Matters van Metallica te spelen.

Nu was mijn vraag: Aan het begin van het nummer speel ik het met een 'Clear' geluid, maar tijdens de solo moet de gitaar heel anders klinken. Ik weet niet veel van effecten af, maar op mijn versterker zit een knopje 'Overdrive' die ik hiervoor altijd gewoon gebruik als ik thuis oefen.

Op het podium kan ik natuurlijk niet naar een versterker toelopen om dat in te drukken. Nu is mijn vraag, hoe doe ik dit?
Ik heb al iets gehoord over effectpedalen ofzo.. maar is dat hiervoor?
En als dit zo is.. Welke effectpedaal adviseren jullie dan voor Nothing Else Matters?

Alvast bedankt!!

meld dit bericht aan een moderator

guitarman Geplaatst op 20-01-2009, 17:26 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/...AX-1-Distortion-/art-GIT0006271-000

Guitargirl Geplaatst op 20-01-2009, 17:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bedankt voor de link!!

Dus dat effect dat ik moet gebruiken heet disortion?
En met die pedaal kan ik gewoon tijdens het nummer op het podium overschakelen van geluid?

guitarman Geplaatst op 20-01-2009, 17:36 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

jah
maar ik zal in de winkel even vragen naar een distortion en kijk welke het dichts bij het echte geluid zit

Guitargirl Geplaatst op 20-01-2009, 17:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Okee!!

Heel erg bedankt!!

Lespaulclassic Geplaatst op 20-01-2009, 17:44 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

wat je ook gewoon ff kan doen voor die ene keer dat jij nothing else matters speelt op het podium.

dat je gewoon ff iemand op school vraagt die ook elektrisch gitaar speelt ( zijn vast wel 1000000 lui  die dat doen) en dat je gewoon ff vraagt of je zijn of haar versterker mag gebruiken als die een footswitch heeft voordat je allemaal rotzooi gaat kopen waar je daarna niets meer mee doet.

Brown Sugar! 
Guitargirl Geplaatst op 20-01-2009, 17:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja, dat was ik ook al van plan, ik heb al aan iemand gevraagd, maar die had er ook geen.. dus daar kwam ik niet zo ver mee.. Maar opzich denk ik wel dat ik er later wat aan ga hebben hoor, want ik wil zeker vaker die effecten gebruiken

guitarman Geplaatst op 20-01-2009, 17:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 20-01-2009, 17:46 Guitargirl schreef:
Ja, dat was ik ook al van plan, ik heb al aan iemand gevraagd, maar die had er ook geen.. dus daar kwam ik niet zo ver mee.. Maar opzich denk ik wel dat ik er later wat aan ga hebben hoor, want ik wil zeker vaker die effecten gebruiken

je kan in dat geval ook een multieffect kopen
is wel wat duurder maar vaak zitten daar zo een 50 effecten in verwerkt(minimaal)

Lespaulclassic Geplaatst op 20-01-2009, 17:49 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

wat kost je complete line up als ik vragen mag?

het is natuurlijk niet slim als je een totale line up van 200 euro om dan 100 euro aan een pedaal uit te geven.

Dit bericht is gewijzigd op 20-01 17:57.

Brown Sugar! 
guitarman Geplaatst op 23-01-2009, 09:37 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

heb je al wat gekocht?

Guitargirl Geplaatst op 23-01-2009, 20:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb toch via via bij  iemand van me school een effect pedaal kunnen regelen, we hebben vandaag geoefend met z'n allen, en t klinkt super

Waarschijnlijk ga ik morgen voor mezelf even naar de muziekwinkel om te kijken voor een eigen effectpedaal..

guitarman Geplaatst op 04-02-2009, 19:35 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

heb je dan nu wat gelocht?//

guitarman Geplaatst op 04-02-2009, 19:35 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

heb je dan nu wat gelocht?//

guitardad Geplaatst op 10-02-2009, 11:22 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 20-01-2009, 16:54 Guitargirl schreef:
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een elektrische gitaar gekocht ( ik had al een aantal jaar een akoestische), maar ik heb nog nooit les gehad.

Nu was mijn vraag: Aan het begin van het nummer speel ik het met een 'Clear' geluid, maar tijdens de solo moet de gitaar heel anders klinken. Ik weet niet veel van effecten af, maar op mijn versterker zit een knopje 'Overdrive' die ik hiervoor altijd gewoon gebruik als ik thuis oefen.

Alvast bedankt!!

Hallo Guitargirl

Zit er op je versterker ook de mogelijkheid om het kanaal met een footswitch om te schakelen i.p.v. met je hand..?
Dan ben je voor weing waarschijnlijk klaar en hoef je geen distortion te kopen, maar speel je het nummer gewoon met de sounds die je thuis ook gebruikt.
Kom dames en heren op dit forum, niet gelijk met externe apparatuur gaan gooien..  Kost ook geld!
@Lespaulclassic: jij zit er m.i. nog het dichtste bij met je advies !!!

Ben benieuwd, Guitargirl.

Gr. Guitardad...    Is dat toeval...?  

Dit bericht is gewijzigd op 10-02 11:26.