nouk Geplaatst op 16-01-2009, 22:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb onlangs een danelectro cool cat gekocht en hij werkt met batterij of adapter
eerst gebruikte ik gewoon een batterij
maar die is na een week al leeg dus wil ik de adapter bestellen
ik had hem besteld op thomann maar dan kreeg ik n mail dat je enkel bove 25 euro kan bestelle, en de adapter was met verzendkosten 17 euro  
nu zoek ik n andere plaats om m te bestelle op internet
maar ik vind het niet
weet iemand waar ik die adapter kan bestellen??

meld dit bericht aan een moderator

Ruudalberink Geplaatst op 18-01-2009, 20:54 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Kun je een gewone adapter bij nemen.. Wel met wisselspanning en niet met gelijkspanning..

Correct me if I'm wrong..

Mckaamos Geplaatst op 20-01-2009, 18:04 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je moet juist gelijkspanning hebben, wisselspanning kan gelijkspanning apparatuur slopen en als er beveiliging in je pedaal zit heb je alsnog het probleem van de 50hertz brom.
Daarnaast zijn gewone huis-tuin-en-keuken 9volt gelijkstroom adapters niet genoeg gestabiliseerd om een pedaal te voeden. Krijg je rare piep, ruis en andere gekke bijgeluiden van.
En daarbij zijn huis-tuin-en-keuken adapters vaak de verkeerde polariteit. Kwestie van stekker afknippen en draadjes omwisselen, kroonsteen er tussen en klaar. Maar dan blijf je bij de bijgeluiden zitten...

Ik heb het ook geprobeerd maar het is echt kut. Ben blij dat ik tegenwoordig een goede pedaalvoeding met daisychain heb.

Anyway, als je een adapter nodig hebt, kijk dan even bij nederlandse shops zoals Feedback of MaxGuitar. Als je een lokale gitaarzaak hebt is dat misschien wel je beste optie.

By the way, als je batterij snel leeg is moet je even opletten: Altijd, maar dan ook ALTIJD, als je niet speelt de stekkers er uit trekken. Er in laten zitten betekent dat de batterij leeg loopt via de drain van je versterker.
Je zal zien dat je batterij dan ineens maanden mee gaat.

Dit bericht is gewijzigd op 20-01 18:08.

http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 
vinkske Geplaatst op 22-03-2009, 14:03 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Heb zelf ook jarenlang met de Coolcat gespeeld (en nou ligt hij in een kast werkeloos te wezen, maar dat ff terzijden) en ik heb daar altijd een GEWONE netspanningsadaptor voor gebruikt! Die dingen zijn er voor € 5,- bij de bouwmarkt op de hoek en werkt prima.

Maar volgens mij is dat toch altijd gelijkspanning?! Moet toch wel want het is een batterij?! Wisselspanning is toch 230 V stopcontact?!

Da's nog es AC DC!  

Dit bericht is gewijzigd op 22-03 14:04.

For those about to rock.... We salute you! 
vinkske Geplaatst op 30-03-2009, 00:11 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ow, by the way, de coolcat is maar liefst 18 volt!!! Dus je kunt geen gewone adaptor pakken, dan moet je er echt één hebben die je kunt schakelen naar verschillende voltages...

Bijna alle effecten zijn 9V, die danelectro is dus dubbel zoveel... Ik heb er destijds de adaptor wel bijgehad kwam ik achter! Maar ze zijn er wel hoor, die adaptors die je kunt switchen naar verschillende voltages, die kosten bij de gemiddelde bouwmarkt ook niet zo veel (in ieder geval geen 60 euro!)

For those about to rock.... We salute you!