|
guitardad
|
Geplaatst op 16-01-2009, 21:05 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
In een post over een vraag over speakers reageerde ik niet al te positief over HB-cabs, maar daar wil ik nu toch even op terugkomen.... Thomann heeft nu een Harley Benton GV112 speakercab in een mooie vintage look en die heb ik gehoord (en dus ook gekocht...). Klinkt belachelijk goed. Kost 77 (!) euro. Ik wilde eigenlijk alleen de kast gebruiken om een Celestion V30 in te zetten, samen met het versterkergedeelte van een Cube 60 (ik vind die dingen er niet uitzien), maar hoewel de achterwand geschroefd is krijg ik 'm niet open. Waarschijnlijk ook gelijmd... Eerst goed balen, maar dus toch even aangesloten (was ik echt niet eens van plan...) en toen werd ik even stil. Absoluut goed en het grootste verschil met de V30 is het wat lagere rendement van de HB-speaker. Maar de klankleur is vergelijkbaar en dus ook veel beter dan de speaker die in de Cube zit. Daar was ik niet zo weg van, vandaar de V30. Maar met beide speakers (V30 + ext. HB) klinkt de Cube echt erg lekker.... Meer druk en je kunt de HB lekker achterover zetten en je hoort je zelf veel beter. Aanrader en misschien ook erg lekker met een kleine buizentop zoals de Blackstar HT-5, Orange Tiny Terror of zo. Hij is 8 ohm. Prijs/kwalitatief niet te verslaan, ook al is de bekleding wel wat kwetsbaar en is ook de kast natuurlijk niet van de zelfde degelijkheid als vele duurdere cabs. 12" cab nodig voor weinig? Kopen...!!! Het blijft natuurlijk wel raar dat je die kast niet kunt openmaken.
Gr. C.
Nog even een foto, het gaat dus om de onderste (-;

Dit bericht is gewijzigd op 05-02 16:31.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|