Tommie Geplaatst op 11-12-2006, 20:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi allemaal

Ik speel nu 2 jaar elektirsch gitaar en ben op zoek naar een nieuwe versterker.
Ik zat zelf te denken aan de Fender Stage 1000 dsp of een Randall RG 75 G3 maar als jullie nog tips of informatie hebben is het zeer welkom.

(als jullie nog een versterker weten hij mag omgeveer 600 euro kosten max.)

meld dit bericht aan een moderator

Bb-g Geplaatst op 11-12-2006, 21:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Enkel een versterker of een combo?

'k weet er nl een paar heads te koop staan voor de prijs die jij aangeeft (volledig lampen)

groetjes,

BB-G

Tommie Geplaatst op 12-12-2006, 20:23 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ben eigenlijk opzoek naar een combo (buizen of normaal) maar een stack kan opzich ook.
Als je de Stack´s zou kunnen noemen zou ik het erg fijn vinden
In ieder geval al vast bedankt

Bb-g Geplaatst op 12-12-2006, 22:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het ging hier over een marshal JCM800, maar hij is reeds verkocht voor 600 eurokes

ook nog te koop:

- Dual rectifier ( rackmount ) head -1500 eur

- Kitty Hawk supreme II buizencombo
Ingebouwde reverbunit, 1 x 12" rola celestion speaker, volledig gescheiden 2 kanaals met aparte toonregeling, eindbuizen EL34, voorversterker buizen ECC83, mooie warme clean met genoeg headroom op het eerste kanaal, van crunch tot highgain op het 2de kanaal, footswitchable.
vp: 300€

Als 'k nog iets tegen 't lijf loop post 'k 't wel

Eastwood Geplaatst op 14-12-2006, 09:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Tommy,

Persoonlijk zou ik gaan voor een buizen versterker, bijvoorbeeld de combinatie:

-  Peavey Valve king 412,cabinet met vier 12 inch luidsprekers= 299,-
-  Peavey Valve King head, een volledige buizentop waarbij je kunt kiezen tussen Class A of Class A/B (maximaal 100 watt) power= 419,
dus alles bij elkaar 718 euro! (Prijzen van Feedsback december 2006)

Ik geeft toe dat is iets boven je budget van 600 euro, maar volgens mij heb je daar veel meer aan dan een transistor / hybride combo met allerlei toeters en bellen.
Ik neem aan dat je onder de rubriek Eastwood van dit forum ondermeer het verhaal gelezen hebt "Versterkers een verhaal apart", anders toch nog eens ff doen.

En als je toch een versterker wil kiezen uit het door jouw opgegeven rijtje, zou ik gaan voor:
Nummer 1) De Peavy ( dan maar ff wachten, want Peavy vind ik binnen het segment van niet buizen versterkers redelijk goed en betrouwbaar)
Dan is nr 2 bij mij de Fender, zeker voor een niet buizen versterker een redelijk alternatief en eveneens een betrouwbare versterker in die klasse.
Op de 3e plaats de Randall, scoort zo'n beetje gelijk met de Fender.

Aan Hoest en Knetter apparaten zou ik niet aan beginnen, gezien de "kwaliteit".

Succes met de aanschaf van je versterker en laat maar eens weten wat het uiteindelijk is geworden.

Speel ze en tot later,

Jaap.
Eastwood Amps
Amersfoort.

baks Geplaatst op 29-12-2006, 00:24 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hey Jaap,

Ik heb t meeste van jou zon beetje wel gelezen, zeer interessant!
Ben benieuwd wat je ENGL vindt, en dan de Ritchie Blackmore signature top + kabinet.
Die heb ik namelijk zelf.

Groeten Frank.

Michael Geplaatst op 30-12-2006, 12:40 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Jaap is jammer genoeg op vakantie. Onderaan kan je overigens (bij intresse) wel vragen aan hem stellen.

Eh naja zie maar.  

www.gitaarforum.nl 
Eastwood Geplaatst op 07-01-2007, 17:01 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Frank

Ik ben weer retour van vakantie en zag je vraag:

Hier dan even mijn reactie:
In technisch opzicht: ik ken de ENGL niet vanuit het reperatie circuit, dus dat betekend dat ze goed zijn en weinig reparatie gevoelig zijn. Dat zegt dan wel iets over de technische staat van deze type versterkers.

De klank enzo, ......tja dat is altijd persoonlijk en hangt er vanaf hoe je de versterker instelt,
welke elementen / gitaar / aanvullende effecten je gebruikt en hoe die dan weer zijn ingesteld.
Alhoewel ik eventjes nu een kleine gok doe denk ik dat je ongeveer de volgende set up kan hebben:
Gitaren: Richwood Les Paul Honeyburst, Camel Les Paul Honeyburst, Ibanez Roadstar 2
Versterker: ENGL Ritchie Blackmore Signature top met ENGL 4x12" kabinet
Effects: Jimi Hendrix Dunlop Wah-pedaal, Marshall Chorus, Reverb-pedaal en Bespeco Volumepedaal
met tot slot een Samson Wireless System (als ik er naast zit, dan heb ik verkeert gegokt.  

Maar ook  de speakers spelen een belangrijke rol, zoals:  welk merk, de afmetingen, interne speaker spoel en ophanging conus, de interne ophanging van speakers in de kast front montage of achter front montage, gebruikte houtsoort van de speaker kast, constructie van de kast enz.

En tot slot, als jij er tevreden mee bent dan is het toch  o.k.?

Groeten,
Jaap.

baks Geplaatst op 11-01-2007, 20:50 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hey goed je huiswerk gedaan!
maar hoe kom je eigenlijk bij de website van KNOX? (want dat kan haast niet anders)
of had ik dat al een keer op t forum gezet ofzo? zou best kunnen.

Eastwood Geplaatst op 13-01-2007, 15:08 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nee dat had je niet, gewoon googlen met als key woord: je versterker naam en type
en kwam na ff rechercheren je Knox info tegen. dus was de verbinding tussen jouw naam en je spulletjes snel gelegd.
{Naast mijn gitaar versterkers hobby doe ik in mijn normale arbeidsleven vaak CSI achtige dingen voor  ........ ssstt ... oeps...... is eigenlijk geheim    }
Dus je (had volgens mij althans) deze Knox info niet op dit forum of iets dergelijks  geplaatst.

Succes,
en tot later maar weer,

Jaap

Robkwak Geplaatst op 06-06-2007, 09:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beetje laat maar is de KITTY HAWK nog te koop ?
gr.Rob

Willempie Geplaatst op 13-06-2007, 23:29 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

haha denk niet dat je veel reacties meer zal krijgen