|
Scavy
|
Geplaatst op 05-01-2009, 21:50 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi allen
Ik ben me helemaal suf aan het surfen maar kom er niet helemaal uit.
Is het beter om een externe geluidskaart te hebben via USB of toch gewoon een geluidskaart via PCI met een breakout box? Of misschien dat er een beter oplossing is.
Ik heb zelf nu deze op het oog waar ik goedkoop aan kan komen: X-Fi Fatality Edition Sound Blaster van Creative; http://www.soundblaster.com/products...p;subcategory=208&product=16559 Heeft daar iemand ervaring mee, zijn er uberhaupt meer gitaristen die zich hier echt in verdiept hebben?
Het gaat mij er niet eens zo zeer om om wat ik speel op te nemen maar eigenlijk om gewoon gitaar te spelen via de PC en dan ook nog eens fatsoenlijk geluid te krijgen.
Ik ben overigens van plan om vervolgens guitar rig 3 te gebruiken als software
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en vooral ervaringen.
Dit bericht is gewijzigd op 05-01 21:51.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 07-01-2009, 08:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Sowieso geen reguliere geluidskaart gebruiken. Die zijn niet gebouwd om gitaar input op te nemen. Onder andere M-Audio heeft producten met gebalanceerde quarterinch inputs. Dat is ideaal en hoeft niet eens gek veel te kosten. Line6 heeft de Toneport welke je ook goed kan gebruiken voor dit soort zaken.
Gewone consumenten geluidsapparatuur is in ieder geval ongeschikt.
|
|
|
|
http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 |
|
|
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 07-01-2009, 23:01 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Vergeet je Creative rommel maar iig. Dat gaat heel erg koud en plat klinken. Totaal niet als een gitaar amp. Ook als je software erbij gebruikt gaat dat nergens naar klinken. Trust me, ik heb het geprobeerd....
Wat die kerel in het filmpje gebruikt is waarschijnlijk een profi geluidskaart met een 5.25 inch bay breakout box. Lijkt op een inbouwversie van de Native Instruments Session I/O.
Als het goed en goedkoop moet: M-Audio of Line6 Toneport
Dit bericht is gewijzigd op 07-01 23:05.
|
|
|
|
http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 |
|
|
Scavy
|
Geplaatst op 08-01-2009, 08:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Opzich trust ik jouw wel hoor
Maar wel grappig dat je denkt dat hij een highend geluidskaart gebruikt. De breakout box die hij erin heeft zitten is dus precies deze:
 Dus gewoon met breakoutbox.
Dus gewoon van Creative, ik weet niet welke geluidskaart van Creative jij hebt gebruikt maar er zit nogal verschil in.
Ik heb nu dus de X-fi fatality edition (met breakout box) Eerlijk gezegt klinkt het prima, via de koptelefoon helemaal maar ik kan wel wat betere speakers gebruiken.
Voorlopig gaat dit in ieders geval voldoen, een duurdere (betere) oplossing kan later altijd nog.
En dan denk ik dat ik voor een firewire oplossing van m-audio kies.
Dit bericht is gewijzigd op 08-01 09:08.
|
|
|
|
|
|
|
|