xxmarieke Geplaatst op 14-12-2008, 14:05
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,

Ik krijg binnenkort een akoestische gitaar, en ik ben van plan daar zelf op te leren spelen. Ik al veel op internet (forums e.d.) gekeken naar goede lesboeken/dvd's, maar meestal wordt er uiteindelijk toch aanbevolen om op les te gaan en komt er geen duidelijk antwoord met een goede methode (les is voor mij écht geen optie).

Nu wou ik dus vragen.. Wat is zijn goede (Nederlandstalige) lesboeken of dvd's o.i.d.?

Oja.. Is deze methode wat? 'Ik word gitarist'

Alvast bedankt!  

(Sorry als hier al een topic over was, maar die kon ik in ieder geval niet vinden )

meld dit bericht aan een moderator

Ruudalberink Geplaatst op 14-12-2008, 15:57
administrator
Verstuur privé bericht

Zou je kunnen proberen inderdaad.

Op internet staan ook tutorials, maarja, dan zit je weer met je gitaar in de bureaustoel achter de pc, wat niet echt makkelijk is

Welke stijl wil je gaan spelen? pop/rock of klassiek (spaans)?

Mckaamos Geplaatst op 14-12-2008, 21:05
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik raad in ieder geval een boekje en een muziekstandaard aan om te spelen.
Lessen zijn niet per definitie nodig als je zelf maar genoeg doorzettingsvermogen hebt.

http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 
xxmarieke Geplaatst op 14-12-2008, 21:22
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik wil graag pop/rock gaan spelen..

Mckaamos Geplaatst op 14-12-2008, 21:38
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hmm kleine selectie op die website... Bij mijn lokale gitaarhandel liggen meer boekjes, ook toegespitst op pop-rock e.d.
Imho een aanrader om iets te pakken wat zich richt op wat jij graag wil spelen, daar haal je de meeste voldoening uit en daarmee ook zin om door te gaan (want gitaar spelen is niet makkelijk )

http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 
dannyk161 Geplaatst op 15-12-2008, 10:35
gebruiker
Verstuur privé bericht

hoe je makkelijk pop/rock leert spelen? zoek een boek waar akkoorden in staan (niet van die fasttrack boekjes, daar leerje geen rock of pop mee hoor ) zoek niet al te moeilijke, op akkoorden gebaseerde nummers, zoek de tabs erbij (www.tabsrus.nl staat veel op) en meespelen met de muziek begin bijv. met Polly van Nirvana, leer je in 1 keer 4 veel gebruikte akkoorden achter elkaar spelen
als je de akkoorden goed onder de knie hebt ga je een stapje verder, zoek je nummers met leuke riffs etc...
zo leer je het echt heel snel
als je op les gaat leer je meestal elke noot op elke snaar en al die crap, maar zo moet je gewoon niet beginnen. als je les wilt zou ik iemand zoeken uit de praktijk, iemand die in bandjes speelt enzo, van die mensen leer je het meest.     

Born to be Wild: AC/DC fan  
jef666 Geplaatst op 16-03-2009, 18:55
gebruiker
Verstuur privé bericht

Leer gitaar spelen met videos en tabs

Gitaar-leren-spelen.webs.com
http://gitaar-leren-spelen.webs.com