Klootviool12 Geplaatst op 30-11-2008, 16:08 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo
Ik heb laatst bij Thomann een footswitch gekocht voor mijn Roland Cube, en ik hem hem gisteren binnengekregen. Na proberen kwam ik er achter dat ik 2 keer moest drukken voordat hij van kanaal switchde (is dat een woord?), en dat is vrij vervelend. Na mijn footswitch uitvoerig te hebben getest met een multimeter kwam ik tot de ontdekking dat deze perfect werkt. Het moet dus aan me versterker liggen, iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

meld dit bericht aan een moderator

Ruudalberink Geplaatst op 30-11-2008, 21:39 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Kan kloppen. Ken de footswitches van Roland niet, maar Boss maakt ook universele switches waarop je 2x moet drukken. Zie de logica ook niet, maar zou wel zo kunnen horen.

Mijn Footswitches van Marshall en Fame hebben het niet overigens...

Mesjoggah Geplaatst op 01-12-2008, 09:23 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je moet een momentary footswitch hebben, is over dit onderwerp al vrij veel te vinden via Google.

Klootviool12 Geplaatst op 02-12-2008, 20:43 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja, ik ben er vandaag ook achtergekomen. Het moet inderdaad zo'n momentary foot switch zijn. Godver:P Ik ga ff kijke of ik er niet gewoon nieuwe schakelaartjes in kan douwen. K denk haast van wel. Ik dacht gewoon toen ik heb kocht gewoon: Een schakelaar, is een schakelaar.. Dom van me...

Dit bericht is gewijzigd op 02-12 20:44.

guitardad Geplaatst op 08-01-2009, 14:41 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 02-12-2008, 20:43 Klootviool12 schreef:
Ja, ik ben er vandaag ook achtergekomen. Het moet inderdaad zo'n momentary foot switch zijn. Godver:P Ik ga ff kijke of ik er niet gewoon nieuwe schakelaartjes in kan douwen. K denk haast van wel. Ik dacht gewoon toen ik heb kocht gewoon: Een schakelaar, is een schakelaar.. Dom van me...

Dit bericht is gewijzigd op 02-12 20:44.

Troost je, je bent niet de enige. Ik had bij Music Store een universeel pedaaltje gekocht, volgens hun geschikt voor alle amps... Nee dus, want niet voor de Roland Cubes 60. Kon er zelf dus eigenlijk niet zo veel aan doen, maar toch...  
Ik heb dit pedaal gewoon kunnen houden en ze hebben me een Yamaha-pedaaltje gestuurd dat normaal als sustainpedaal op een keyboard etc. wordt gebruikt. Werkt 100%.
Wel een hele goede service, maar 't was ook hun vergissing, natuurlijk.
Dat andere pedaaltje gebruikt mijn zoon nou op zijn ME-20 voor de boost-functie, geloof ik.

Sucses, C.