Ruudalberink Geplaatst op 17-12-2008, 18:34 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Je kunt natuurlijk wel alleen ketels op marktplaats kopen, zoveel mogelijk hardware op marktplaats. De hardware wat je dan mist nieuw kopen en de bekkens ook van mp..

Staan genoeg shellsets op..

meld dit bericht aan een moderator

Mitch Geplaatst op 27-10-2009, 00:40 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Met electrische drumstellen kun je ook rimshots doen  Maar dan heb je het over eentje over de 1500 euro. Die spelen overigens een stuk lekkerder als van 400!

Enneh. Akoestisch hoeft niet duurder te zijn. Mijn Sonor Force 505 (Voor beginners een hele goede kit, alleen dan wel nog zonder bekkens) kostte 600 euro. Vergelijk dat nou eens met de prijs van een goed electrisch drumstel

En btw, als je een beginnende drummer bent zou ik niet meteen aan dubbel base beginnen. Het is wel aantrekkelijk, maar als beginner kun je beter eerst aan je basistechnieken werken. En als je een goede dubbel base pedaal wilt moet je echt wel meer dan 100 euri's ervoor neerleggen, dus..

En de geluidsoverlast kun je een beetje verhelpen door lichte stokken te nemen. 7A stokken bijvoorbeeld zijn licht en gemaakt om sneller te kunnen spelen. Dat lichte maakt dan ook dat je ineens meer kracht moet zetten om echt hard te kúnnen klinken. 5B stokken zijn gemaakt om hard te kunnen rammen.
En probeer daarnaast dempringen (Plastic ringetjes die je om je vel heen legt) of dempbanden (Een soort stuk touw dat je onder je vel doet) of speciale vellen te nemen die van zichzelf al gemaakt zijn om minder lawaai te maken.

Hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben

Ik had trouwens niet verwacht dat er meer dan 5 mensen met drumervaring zouden zijn

Dit bericht is gewijzigd op 27-10 00:46.

And if the band you're in starts playing different tunes, I'll see you on the dark side of the moon. 
Siempie666 Geplaatst op 27-10-2009, 08:35 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Bedankt voor je post :P
Was dit topic al helemaal vergeten xD

Die dempringen waar je het over hebt werken imo voor geen meter. Ze verbeteren het geluid een beetje, maar je kunt nog steeds niet op zo'n ding slaan zonder dat de hele buurt wakker word :P

Ik speel nu af en toe op de drums van een vriend van me, want ik zou echt niet weten waar ik hier een drumstel neer moet zetten  Ik kan 1 trom voor de deur kwijt, maar da's niet zo veel aan xD

Mitch Geplaatst op 28-10-2009, 22:03 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Graag gedaan, hoor.

En oh ja, die dempringen zijn inderdaad beter als je niet van doorgalmende trommels houdt. Het dempt het geluid wel een beetje.

Maar misschien is het inderdaad een betere oplossing als je bij die vriend van je speelt.

Dit bericht is gewijzigd op 28-10 22:04.

And if the band you're in starts playing different tunes, I'll see you on the dark side of the moon. 
tomdrummer Geplaatst op 01-12-2009, 20:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik wil even ten eerste zeggen dat een elektrisch drumstel van 350 euro net zo goed drumt dan eentje van 1200 euro. er zitten bij die van 1200 euro alleen betere geluiden op. ook vind ik een elektrische bijna hetzelfde drummen, vooral als je met je ogen dicht drumt voel je geen verschil.

rubberen matjes enzow zijn en heel duur en ze drummen niet fijn!

hitman Geplaatst op 28-03-2010, 11:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het verbaasd me dat heel veel muzikanten ongelovelijk negatief zijn over digitaal drumsystemen.
Wat is er mis mee.
Ik ben overgegaan naar het digitaal drummen.
Voordeel:
1 Je hebt meer klanken ( de gitarist, toetsenist en ook de bassist hebben verschillende geluiden tot zich en de drummer moet het met "zijn" drumgeluid doen. Ik had om de max twee jaar een andere drumstel nodig want ik was mijn geluid zat.

2 Je kan het totaal volume aanpassen.

Gewoon een Yamaha DTXpress kopen. Redelijk geprijst en klinkt goed. Geen Ion kopen, dat is echt bagger. Of een Roland TD-3. Omdat deze alweer vervangen word kan je deze voor weinig aanschaffen.

3 Je buren zijn blij.

keytarist 
hitman Geplaatst op 30-03-2010, 12:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Of gaasvellen gebruiken. Maar dan hoor je weer niks. Is heel goed voor de bescherming van je gehoor.

keytarist 
leon987 Geplaatst op 15-05-2010, 19:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

een bijkomend nadeel van een elektrische is dat je als je het podium op wilt alsnog een akoustische moet kopen, want elektrisch op het podium ziet er natuurlijk ook niet uit

een gitaar is net als een hond, iedere dag een beetje aandacht en hij doet vanzelf wat je wilt :P 
hitman Geplaatst op 17-05-2010, 07:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dit is heel persoonlijk.

keytarist 
1 2