|
Siempie666
|
Geplaatst op 28-11-2008, 17:04 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Ik wil mss gaan drummen. Ik zit al een tijd te kijken en het drumgeluid van bands valt me ook steeds meer op. Ik moet ruimte zien te maken, maar daar kunnen jullie niet bij helpen :P Verder heb ik geld nodig. Als ik in m'n gitaar alleen de elementen upgrade en geen nieuwe gitaar koop, hou ik vast wel genoeg geld over, dus daar hoef ik me niet echt zorgen over te maken. En dan het grootste probleem: geluid. Ik heb echt geen geld om een geluidsdichte kamer te maken, dus ik moet een drumstel hebben dat amper of geen geluid maakt. Een electrisch drumstel zou dus ideaal zijn, maar met mijn budget (ongeveer 400 euro) zit er geen echte kwaliteit in, zeggen alle ervaren drummers. Dus ik wil graag een akoestisch drumstel. Maar hoe zorg ik er voor dat dat ding niet te veel geluid maakt? Ik had iets gelezen over gaasvellen en rubberen matjes. Rubberen matjes leken me wel een goed idee. Gewoon een matje over het vel leggen en spelen maar. Maar heeft dat dan nog wel dezelfde feel als bij een "normaal" drumstel? Heeft iemand ervaring of tips of zo? En hoe is de feel bij een electrisch drumstel? Als ik geen goed akoestisch setje kan vinden dat goed te dempen is, haal ik gewoon een electrisch drumstel dat niet al te duur is. En ik heb nog een laatste vraag: werkt een gewoon dubbel bas pedaal op een electrisch drumstel?
Bedankt voor 't lezen!
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dannyk161
|
Geplaatst op 28-11-2008, 18:58 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
voor 400 euro heb je geen elekrisch drumstel maar al helemaal geen akoestisch. bij een akoestisch drumstel zitten standaard geen of slechte bekkens en slechte vellen. dus je bent zeker 100 euro extra aan bekkens kwijt (heb je nog geen standaards, ook meestal prijzig). bovendien is de snaredrum bij goedkopere drumstellen meestal crap. en wat dacht je van dempringen? anders worden de andere mensen in je huis helemaal gek..... niet goedkoop, een akoestisch drumstel. een goeie elektrische heb je voor 700 euro, akoestisch is veel duurder
|
|
|
|
Born to be Wild: AC/DC fan |
|
|
|
|
|
|
Ruudalberink
|
Geplaatst op 29-11-2008, 13:27 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Ik heb zelf een tijdje gedrumd op een Mapex V series. Ik had er dempmatten bij, die ik overigens nog steeds heb, en het voelt niet hetzelfde als de vellen.
Verder zou ik voor 400 euro erg goed uitkijken welk drumstel ik kocht, want zit nogal wat verschil in. Ketels maakt niet het grootste verschil voor beginners, maar de hardware en bekkens erg veel!
Ik had zelf bekkens van Paiste. De pst5 en de Alpha serie. Zijn dure dingen nieuw. De goedkopere bekkens klinken gewoon als blik! Let daar dus voor op.
Slechte hardware is de grootste irritatie. Dat je bekken standaards en toms hele tijd naar beneden glijden. Erg vervelend! Ik had een stand van Tama en een van Sonor en die Sonor duvelde elke keer naar beneden, terwijl er maar een 16" crash aanhing.
Oriënteer je erg goed op je aankoop en koop vooral niet te snel. Koop goed spul, want anders ga je je erg irriteren aan het geluid! Ik spreek uit ervaring.
Ik kocht m'n drumstel voor 450 en kocht er vervolgens voor 550 euro nieuwe bekkens en hardware bij. Kun je nagaan.
Van elektrische drumstellen weet ik niks af, maar geloof niet dat je met een gewoon dubbel baspedaal niet ver komt op zo'n ding.
Koop ook voor zo'n dubbel pedaal geen prut, want dan kun je geen snelheid opbouwen. Zorg voor een goed merk (Tama's Iron Cobra is geweldig, maar erg duur) en op een goede ketting-verbinding.
Voor vragen vraag maar, want heb er al een paar jaar oriëntatie inzitten. Kan je denk ik wel helpen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Debbie
|
Geplaatst op 14-12-2008, 20:56 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
dude ik ben een vriend/de drummer van de debstarrr. ik kan je heeeeeeeeeeel erg aanraden om geen elektrisch tering ding aan te schaffen. zoals deb al zei .voor 400 euro heb je een goedkoop terig ding dat een aantal dingen niet kan zoals bv: rimshots een akoestish drumstel is beter maar maakt idd een hoop herrie. dempmatten bieden een uitkomst maar voelen niet het zelfde aan als een gewoon vel. ik zou persoonlijk voor een gewoon akoestisch drumstel(SONOR) gaan met dempmatten en als ouders en dergelijk niet huis zijn gewoon de dempdingen deraf een raggen^^
greetz de wout
|
|
|
|
'Guitar is the easiest instrument to play poorly and the most difficult instrument to play well' |
|
|
|
|
|
|
|
|
|