Siempie666 Geplaatst op 28-11-2008, 17:04 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Ik wil mss gaan drummen. Ik zit al een tijd te kijken en het drumgeluid van bands valt me ook steeds meer op.
Ik moet ruimte zien te maken, maar daar kunnen jullie niet bij helpen :P
Verder heb ik geld nodig. Als ik in m'n gitaar alleen de elementen upgrade en geen nieuwe gitaar koop, hou ik vast wel genoeg geld over, dus daar hoef ik me niet echt zorgen over te maken.
En dan het grootste probleem: geluid. Ik heb echt geen geld om een geluidsdichte kamer te maken, dus ik moet een drumstel hebben dat amper of geen geluid maakt. Een electrisch drumstel zou dus ideaal zijn, maar met mijn budget (ongeveer 400 euro) zit er geen echte kwaliteit in, zeggen alle ervaren drummers. Dus ik wil graag een akoestisch drumstel. Maar hoe zorg ik er voor dat dat ding niet te veel geluid maakt? Ik had iets gelezen over gaasvellen en rubberen matjes. Rubberen matjes leken me wel een goed idee. Gewoon een matje over het vel leggen en spelen maar. Maar heeft dat dan nog wel dezelfde feel als bij een "normaal" drumstel? Heeft iemand ervaring of tips of zo?
En hoe is de feel bij een electrisch drumstel? Als ik geen goed akoestisch setje kan vinden dat goed te dempen is, haal ik gewoon een electrisch drumstel dat niet al te duur is.
En ik heb nog een laatste vraag: werkt een gewoon dubbel bas pedaal op een electrisch drumstel?

Bedankt voor 't lezen!

meld dit bericht aan een moderator

Elec Geplaatst op 28-11-2008, 17:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Elektrisch, mijn smaak, KUT
maar,dat ben ik he:P
Anyway, je kan fcourse zachte drumstokjes kopen, het maakt je geluid misschien wel iets te hol, maar je hebt tog minder dreunend geluid

Fender VG Stratocaster. Epiphone Les Paul Custom (+ SD Alnico Pro II) 
Siempie666 Geplaatst op 28-11-2008, 17:24 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Ik denk niet dat dat gaat helpen en ik wil met gewone stokken spelen, zodat het wel gewoon hetzelfde speelt.

dannyk161 Geplaatst op 28-11-2008, 18:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

voor 400 euro heb je geen elekrisch drumstel maar al helemaal geen akoestisch. bij een akoestisch drumstel zitten standaard geen of slechte bekkens en slechte vellen. dus je bent zeker 100 euro extra aan bekkens kwijt (heb je nog geen standaards, ook meestal prijzig). bovendien is de snaredrum bij goedkopere drumstellen meestal crap.
en wat dacht je van dempringen? anders worden de andere mensen in je huis helemaal gek.....
niet goedkoop, een akoestisch drumstel.
een goeie elektrische heb je voor 700 euro, akoestisch is veel duurder

Born to be Wild: AC/DC fan  
rienie Geplaatst op 28-11-2008, 21:47 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mischien is wii music wat

Mesjoggah Geplaatst op 29-11-2008, 08:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nu is het wel zo dat je op marktplaats e.d. bijna wordt doodgegooid met tweedehands drumkits voor relatief weinig geld, zo koop je een Premier, Sonor of Pearl met enig zoekwerk en vooral geduld helemaal compleet voor 2 tot 300 euro.

zoals in veel gevallen van 'koopjes' moet je geduld hebben en met regelmaat de aanbod-sites afstruinen.

Ruudalberink Geplaatst op 29-11-2008, 13:27 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Ik heb zelf een tijdje gedrumd op een Mapex V series. Ik had er dempmatten bij, die ik overigens nog steeds heb, en het voelt niet hetzelfde als de vellen.

Verder zou ik voor 400 euro erg goed uitkijken welk drumstel ik kocht, want zit nogal wat verschil in. Ketels maakt niet het grootste verschil voor beginners, maar de hardware en bekkens erg veel!

Ik had zelf bekkens van Paiste. De pst5 en de Alpha serie. Zijn dure dingen nieuw. De goedkopere bekkens klinken gewoon als blik! Let daar dus voor op.

Slechte hardware is de grootste irritatie. Dat je bekken standaards en toms hele tijd naar beneden glijden. Erg vervelend! Ik had een stand van Tama en een van Sonor en die Sonor duvelde elke keer naar beneden, terwijl er maar een 16" crash aanhing.  

Oriënteer je erg goed op je aankoop en koop vooral niet te snel. Koop goed spul, want anders ga je je erg irriteren aan het geluid! Ik spreek uit ervaring.

Ik kocht m'n drumstel voor 450 en kocht er vervolgens voor 550 euro nieuwe bekkens en hardware bij. Kun je nagaan.

Van elektrische drumstellen weet ik niks af, maar geloof niet dat je met een gewoon dubbel baspedaal niet ver komt op zo'n ding.

Koop ook voor zo'n dubbel pedaal geen prut, want dan kun je geen snelheid opbouwen. Zorg voor een goed merk (Tama's Iron Cobra is geweldig, maar erg duur) en op een goede ketting-verbinding.

Voor vragen vraag maar, want heb er al een paar jaar oriëntatie inzitten. Kan je denk ik wel helpen

Debbie Geplaatst op 29-11-2008, 13:57 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik zou geen elektrisch drumstel kopen. heel veel effecten die je op een akoestich drumstel kan bereiken door bijv. aan de rand van het vel te slaan heeft totaal geen effect op een elektrisch drumstel.

'Guitar is the easiest instrument to play poorly and the most difficult instrument to play well'  
Ruudalberink Geplaatst op 29-11-2008, 21:13 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Elektrisch klinkt ook voor geen meter..!

dannyk161 Geplaatst op 30-11-2008, 11:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ligt aan de kwaliteit, want lage kwaliteit akoestisch klinkt al helemaal niet!
ligt ook aan je situatie: als je thuis niet hard kan/mag spelen is een elektrisch drumstel een uitkomst. Zo'n ding is ook makkelijk en goed te versterken door een mixer natuurlijk
het heeft allebei z'n voor- en nadelen

Ruudalberink Geplaatst op 30-11-2008, 21:41 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Vind het niks hebben. Op van die rare zwarte plastic/rubberen patjes meppen.

Dan zou ik nog liever dempmatten op de ketels gooien..

undertaker Geplaatst op 03-12-2008, 18:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

guitar hero 4????
rock band 2???

of gewoon in de schuur

Siempie666 Geplaatst op 05-12-2008, 20:54 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Op 03-12-2008, 18:48 undertaker schreef:
guitar hero 4????
rock band 2???

of gewoon in de schuur

1: Ik ben niet gay :P
2: Ik ben niet gay :P
3: M'n vader zit daar al xD

undertaker Geplaatst op 06-12-2008, 00:10 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ja dat is kut als je vader in de schuur zit, maar als je vader in de schuur zit kan jij (boven denk) toch drummen    

en guitar hero en rock band zijn idd voor no skill people

Ruudalberink Geplaatst op 06-12-2008, 12:21 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Dempmatten

dannyk161 Geplaatst op 07-12-2008, 13:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

nee dat klinkt lekker, met dempmatten.
kun je net zo goed een elektrische kopen, dan heb je een volumeknop

Ruudalberink Geplaatst op 08-12-2008, 21:42 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Een gewoon drumstel met dempmatten hebben meer charme dan zo'n elektrisch prutding!

Siempie666 Geplaatst op 11-12-2008, 21:23 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Idd, dus ik moet daar maar 's naar kijken xD
Al wil m'n moeder dat ik nu een laptop ga kopen, zodat ik daar later (als ik naar het HBO ga) niet meer voor hoef te sparen...

Ruudalberink Geplaatst op 12-12-2008, 17:52 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Die laptop kan nog wel!!    school is tenslotte bijzaak. Muziek is hoofdzaak nummer 1

Als je er echt een wilt kopen en je denkt wat gevonden te hebben, PM me dan even. Allready been there, done that

Siempie666 Geplaatst op 13-12-2008, 11:27 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

De laatste paar weken heb ik geen werk, dus ik hou steeds minder geld over :P
Een nieuwe gitaar zit er niet in, maar mss kan ik de pick ups in deze veranderen en een leuke multi effect kopen. Daarna moet ik nog maar zien of ik zelfs geld over hou voor een laptop xD

Debbie Geplaatst op 14-12-2008, 20:56 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

dude ik ben een vriend/de drummer van de debstarrr.
ik kan je heeeeeeeeeeel erg aanraden om geen elektrisch tering ding aan te schaffen. zoals deb al zei .voor 400 euro heb je een goedkoop terig ding dat een aantal dingen niet kan zoals bv: rimshots
een akoestish drumstel is beter maar maakt idd een hoop herrie. dempmatten bieden een uitkomst maar voelen niet het zelfde aan als een gewoon vel. ik zou persoonlijk voor een gewoon akoestisch drumstel(SONOR) gaan met dempmatten en als ouders en dergelijk niet huis zijn gewoon de dempdingen deraf een raggen^^

greetz de wout

'Guitar is the easiest instrument to play poorly and the most difficult instrument to play well'  
Ruudalberink Geplaatst op 14-12-2008, 21:04 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Nee, een elektrisch drumstel voelt als een 'echt' drumstel      

dannyk161 Geplaatst op 15-12-2008, 10:28 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

tuurlijk, een akoestisch drumstel klinkt veel beter, speelt veel lekkerder (me broer heeft er 1 op zolder) maar je bent er gewoon veel meer geld aan kwijt. want je hebt nog geen goede bekkens, geen goede hardware, slechte vellen en (meestal) baggere snaredrum, als je zo'n beginnerset tot 'n eurie of 400 koopt. En waarschijnlijk wil je ook een dubbele baspedaal, kost ook over de 100 euro
kortom, met 400 a 500 euro ben je er nog lang niet  

Siempie666 Geplaatst op 17-12-2008, 14:43 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Kan je een drumstel niet zelf samenstellen dan, zoals je een pc samenstelt? Gewoon een berg onderdelen laten opsturen en dat je ze zelf naast elkaar zet :P

Maar ik moet dus nog maar kijken of ik er het geld voor heb... Zeker nu ik een deal aangeboden heb gekregen voor een mooie gitaar :P

dannyk161 Geplaatst op 17-12-2008, 14:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

alle onderdelen los is over het algemeen duurder als zo'n set, tenzij jij tweedehands allemaal spullen bij elkaar kunt sprokkelen?

2