|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ruudalberink
|
Geplaatst op 09-11-2008, 19:46 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Heb je n punt siempie!
Maar hoevaak raden we wel niet de Cube aan? Moeten we dan 100x een zeggen dat ze voor versterker een Cube moeten nemen?
We kunnen wel iets aanmaken (als Michael 't ok vindt) om te vertellen wat belangrijk is bij het kiezen van 'n gitaar. Dus geen gitaar adviseren, maar zeggen wat je kunt doen om erachter te komen. Verschil humbucker, single uitleggen. Dat het een smaakkwestie is enz.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
vinkske
|
Geplaatst op 11-11-2008, 23:18 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Je kunt de technische gegevens van élke gitaar zo van internet af plukken... Maar als je nog maar net een gitaar vast hebt en je wilt net dat eerste stapje omhoog dan heb je vaak nog geen flauw idee wat heel die specs betekenen en kan ik me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet... Snap best dat ze dan advies willen van andere gitaristen! Maar inderdaad is het wel hééél vaak dezelfde vraag met hetzelfde antwoord...
|
|
|
|
For those about to rock.... We salute you! |
|
|
Mesjoggah
|
Geplaatst op 16-11-2008, 11:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Het gekke is dat gitaarforum.nl wel een soort van instapfunctie lijkt te hebben, op de andere gitaar-fora die nederland rijk is lijkt het wel of er daar helemaal niet zoveel van die newbie vragen worden gesteld, het is dus goed dat die newbies hier terecht kunnen met hun vragen en dat ze dan ook geholpen worden door iemand in plaats van afgezeken te worden of met een kluitje in het riet worden gestuurd, ook al worden we er soms moedeloos van.
|
|
|
|
|
|
|
es-music
|
Geplaatst op 17-11-2008, 00:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo,
Ik zie veel meningen over gitaren. Leuk en aardig dat iedereen denkt te weten welke gitaar goed of fout is........probleem is echter dat er geen goede of foute gitaren zijn. O.k. da's niet helemaal waar, want er wordt ook echt troep aangeboden, maar wat we allemaal lijken te vergeten is dat een gitaar alleen beoordeeld kan worden door de persoon die er op speelt. Als ik een gitaar koop van 50 euro en ik vind dat ik de beste gitaar van de wereld heb gekocht, dan is dat zo.....voor mij!!! Een ander kan misschien geen noot spelen (ik ook niet) maar vindt dat hij een gitaar van 2500 euro moet kopen omdat er Fender op staat en omdat Eric Clapton daar op zo goed op speelt. Deze persoon zal misschien minder plezier beleven aan zijn dure gitaar dan ik met mijn 50 euro kneusje.
Daarom een tip van: http://www.es-music.nl
Ga een gitaar proberen. Neem even de tijd en speel op dat ding. Een dure gitaar is geen garantie voor een goede gitaar. Ook de onbekende merken leveren vaak hele goede gitaren. Lees de artikelen in bladen zoals "gitaar plus". En natuurlijk zijn ook de adviezen van ervaren gitaristen zeer welkom. Maar er is er maar één die kan beoordelen of het jouw gitaar is.....en dat ben jij. Voel, luister en beleef de gitaar!!!
Veel succes Erik
|
|
|
|
|
|
|
vinkske
|
Geplaatst op 18-11-2008, 00:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jah, daar heb je gelijk in, het is en blijft persoonlijk... Maar de kwaliteit van het standaard gitaartje in de beginnersset is 9 op de 10 keer gewoon ruk! Ik heb als mijn eerste electrische gitaar een set met een squier gekocht: toen was ik er he-le-maal tevreden mee... Was super, ik vond het erg stoer, en was blij dat ik die had, én heb er jaren op gespeeld naar alle tevredenheid! Als ik kijk wat ik inmiddels in gitaren geïnvesteerd heb ben ik misschien hier niet helemaal het goede voorbeeld, maar tekenend is wel dat ik een jaar of 3 later een ibanez kocht van € 100,- meer die véél en véél beter is! Als ik dat in eerste instantie gedaan had, had me dat achteraf een hoop geld gescheeld, want dat squiertje hangt hier werkeloos aan de muur omdat hij gewoonweg niet goed genoeg is om mee op een podium te gaan staan en écht muziek te gaan maken.... (tegenwoordig gebruik ik mijn ibanez zelf ook niet meer, maar heb dat wel jarenlang op het podium gedaan en als ik hem nu vastpak, vind ik het nog een heel fijne gitaar!).
Dus als je net begint, en je kunt amper een gitaar vasthouden, is het goed dat je kunt vertrouwen op gitaristen die er al langer ervaring mee hebben en jou kunnen vertellen wat goed is en wat - in de regel - minder is... Want als iemand mij dat toen gezegd had, had ik het ook heel anders gedaan!
Enne... bij élk bericht je site spammen is ook wel errug overdreven hoor... 
|
|
|
|
For those about to rock.... We salute you! |
|