|
|
|
duijndic
|
Geplaatst op 03-12-2006, 14:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Jaap,
Ik ben sinds kort in het bezit van Twee Mesa Boogie MKIIb versterkers en via mijn Boss gt8 speel ik stereo op deze 100 watters. Aangezien ik weinig weet over de historie van een van deze krachtpatsers wil ik hem graag technisch laten nakijken en eventuele buizen etc.. zonodig (laten) vervangen. Zelf heb ik te weinig ervaring in deze buizenwereld om te weten wat een goede winkel/reperateur is die dit voor mij kan doen. Daarnaast geen idee wat zo'n check mij kan gaan kosten. Kortom doe jij deze checks ook en wat kan dit bij benadering gaan kosten. Wat kost bijv het vervangen van de verschillende buizen in de Mesa en hoe weet ik welke buizen vervangen moeten worden.
hartelijke groet,
Dick
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 05-12-2006, 16:27 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 03-12-2006, 14:16 duijndic schreef:
Hallo Jaap,
Ik ben sinds kort in het bezit van Twee Mesa Boogie MKIIb versterkers en via mijn Boss gt8 speel ik stereo op deze 100 watters. Aangezien ik weinig weet over de historie van een van deze krachtpatsers wil ik hem graag technisch laten nakijken en eventuele buizen etc.. zonodig (laten) vervangen. Zelf heb ik te weinig ervaring in deze buizenwereld om te weten wat een goede winkel/reperateur is die dit voor mij kan doen. Daarnaast geen idee wat zo'n check mij kan gaan kosten. Kortom doe jij deze checks ook en wat kan dit bij benadering gaan kosten. Wat kost bijv het vervangen van de verschillende buizen in de Mesa en hoe weet ik welke buizen vervangen moeten worden.
hartelijke groet,
Dick
======= memo ===== Direct mail aan Dick gezonden. Inhoud: > check / service controle beurt kan worden verzorgd. De door Dick aangegeven Mesa type zijn vanaf 1978 tot medio 1985 gemaakt en behoren tot de betere Mesa producten. Deze typen hebben 4 x 6L6 eindbuizen en veelal een 12 AX7 o.i.d. als driver buis. De kosten van 4 eindbuizen plus driver buis incl. afregelen en eindcontrole doorgegeven. Jaap 5/12/06 ========einde memo===
|
|
|
|
|
|
|
|
fatoldsun
|
Geplaatst op 11-12-2006, 13:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dag Jaap
Ik heb een oude (sixties!) Vox AC50 met een baskast van 18" maar die doet het even niet meer. Ik denk dat-ie een onderhoudsbeurt moet, schoonmaak, olie en nieuwe buizen. Weet zelf de ballen van versterkers (ja, dat de buizen en de elco's kapot kunnen en potmetertjes gaan kraken en de stekker erin moet.) Ben verder wel handig dus met enig gidswerk kom ik een end... of kan ik 'm beter naar jou brengen?
FOS
|
|
|
|
|
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 11-12-2006, 21:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi Fos,
Dat's inderdaad een echte oldie de AC 50. Ik denk dat de eindbuizen 2 x EL 34 en 1 of meer voorversterker buizen ECC 83, aan vervanging toe zijn. Misschien ook wat andere zaken.
Ik heb een aardige gids op dit forum geschreven, titel: " Hoe repareer ik mijn oude buizenversterker".
Ik neem aan dat je dat gelezen hebt. Op afstand is meer gids werk niet mogelijk, dus..... als je dat wilt dan zal je een tripje naar Amersfoort kunnen maken (op afspraak / in nader overleg). |Dan gaan we e.e.a. samen de AC 50 doorlopen, leer je meteen wat handige zaken. Als alles goed gaat kun je hem daarna weer geheel spelend en wel mee nemen.
Op voorhand kan ik geen kosten opgeven, omdat ik niet weet wat er vervangen enz. moet worden.
Indien je eventuele nadere info / afspraak / telf.nrs enz. wilt hebben mail dan svp ff naar mijn inbox rechtstreeks.
Ik zie het dan wel.
Later, groetjes, Jaap
|
|
|
|
|
|
|
|
|