|
|
|
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 25-10-2008, 13:07 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op een of andere manier krijg bij deze plaatjes nogal een photoshop gevoel. Allemaal exact recht gepositioneerd in de afbeelding, lichtverloop op de achtergrond is bij allemaal perfect gelijk, en de kleuren zijn zo drastisch strak voor een foto dat het bijna onwerkelijk is.
Tuurlijk, dat kan nabewerking zijn, of je hebt een digitale airbrush gebruikt.
Heb je ook een foto van alle gitaren naast elkaar in een normale ruimte, zoals een woonkamer? Geeft meteen beter weer hoe het er in het echt uitziet.
Ik weet het, kritische woorden, maar neemt niet weg dat de plaatjes mooi zijn.
Dit bericht is gewijzigd op 25-10 13:08.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vinkske
|
Geplaatst op 26-10-2008, 17:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ziet er errug stoer uit... Heel gaaf om te zien! Errug knap ook dat je dat kunt.
Ik heb alleen wél van horen zeggen dat je een gitaar NOOIT mag "schilderen" (of air brushen) omdat je dan de klank van je gitaar om zeep helpt... Schijnt dat de gitaar dan niet meer de klankkleur heeft die hij had (dus dat de toon dood valt) en dat het hout niet meer kan 'ademen'.
Moet er wel bij zeggen dat ik er zelf geen ervaring mee heb, maar zou het ff checken voor jullie allemaal zelf massaal met de kwast aan de gang gaan.... 
|
|
|
|
For those about to rock.... We salute you! |
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 26-10-2008, 19:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-10-2008, 17:12 vinkske schreef:
Ziet er errug stoer uit... Heel gaaf om te zien! Errug knap ook dat je dat kunt.
Ik heb alleen wél van horen zeggen dat je een gitaar NOOIT mag "schilderen" (of air brushen) omdat je dan de klank van je gitaar om zeep helpt... Schijnt dat de gitaar dan niet meer de klankkleur heeft die hij had (dus dat de toon dood valt) en dat het hout niet meer kan 'ademen'.
Moet er wel bij zeggen dat ik er zelf geen ervaring mee heb, maar zou het ff checken voor jullie allemaal zelf massaal met de kwast aan de gang gaan.... 
|
Compleet onzin  Is totaal afhankelijk van de lak. Sommige soorten lak beinvloeden de geluidskleur van het hout, en dat kan negatief of positief zijn. Vaak wordt echter wel Nitrocelluloselak aangeraden als verfsoort voor gitaren, wat je in princiepe ook gewoon in een airbrush kan doen (wss wel verdund, maar toch).
Verder moet het hout ook niet kunnen ademen, want dan kan het uitdrogen en gaan barsten. Vaak zie je gitaarbouwers de gitaar ook eerst een sealer laag te geven om de houtporien dicht te maken. Daardoor hecht je verf meteen goed en zuigt het hout de verf niet op.
Oh en btw, verschillende merken leveren speciaal ge-airbrushte gitaren, zoals de H.R. Giger modellen van Ibanez. Als verf zo funest was, dan waren er geen geverfde gitaren, laat staan retail modellen met airbrush tekening 
|
|
|
|
http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 |
|
|
|
|
|
|